Red Bull v pátek oznámí spolupráci s Fordem

Ford Motor Company posílá do New Yorku influencery sociálních médií ve stejných dnech, kdy bude Red Bull v americkém městě na zahájení své sezony, uprostřed spekulací, že se tyto dvě obrovské značky spojí

Štítky: Ford Red Bull Zveřejněno 31. 01 2023 — Jiří Košta

Ford má ve formuli 1 bohatou historii, ale ve sportu nějakou dobu chyběl. Jejich poslední zapojení bylo na počátku roku 2000 prostřednictvím jejich značky Jaguar, ale po koupi Stewart Grand Prix a prodali tým Red Bullu ke konci roku 2004 nezaznamenali velký úspěch.

Zdá se však, že současné období rozmachu F1 inspirovalo myšlenky na comeback. Několik velkých výrobců automobilů zvažuje možnost zapojení se do tohoto sportu a Ford je na vrcholu seznamu.

Mark Rushbrook, šéf divize Ford Performance, nedávno přiznal, že návrat do F1 „vyžaduje pozornost“. Poukázal na marketingové výhody a masivní nové publikum prostřednictvím série Drive to Survive jako důvody, proč je Ford tak nadšený.

Zdroje řekly, že Ford a Red Bull jednají a že se očekává dohoda, ačkoli podepsáno ještě nebylo. Všechny známky ukazují na oficiální oznámení jejich partnerství na zahájení sezony v pátek 3. února.

Jak přesně bude partnerství rozsáhlé, zatím není jasné. Nevěří se, že by se Ford přihlásil k předpisům o pohonných jednotkách pro rok 2026, zatímco Red Bull vložil rozsáhlé zdroje do budování vlastní divize pohonných jednotek a má již existující vztah s Hondou. Tyto faktory naznačují, že Ford možná nepřijde jako motorový partner, i když se teprve uvidí, zda tomu tak bude.

Spojení Fordu a Red Bullu přichází po krachu předchozích jednání týmu s Porsche. Přesné důvody, proč tato dohoda nebyla nikdy podepsána, nejsou známy, ale Porsche dalo jasně najevo, že se stále chce zapojit do F1 a že prozkoumá další možnosti.

Vstup Fordu, druhého největšího výrobce automobilů v USA, do F1 může být brzy následován špičkou na tomto trhu. General Motors se také chce zapojit do tohoto sportu a uzavřela dohodu s Andretti Autosport – pokud by získali souhlas k vytvoření 11. týmu F1 – prostřednictvím své luxusní značky Cadillac.

Vandoorne dostal vysokou penalizaci, protože měl ve volantu “glitch”