RB ruší britskou továrnu a přestěhuje se blíže Red Bullu

Tým se přestěhuje ze svého sídla v Bicesteru do nového, speciálně postaveného sídla v Milton Keynes nedaleko Red Bullu.

Štítky: Laurent Mekies Red Bull VCARB Zveřejněno 23. 02 2024 — GPF1.cz

Šéf týmu RB Laurent Mekies potvrdil, že britský závodní areál týmu v Bicesteru bude uzavřen ve prospěch speciálně vybudovaného závodu v Milton Keynes. Tým provozoval pobočku ve Spojeném království od roku 2009 a využíval ji k testování v aerodynamickém tunelu, přičemž hlavní základna zůstala v italské Faenze. Mekies a generální ředitel Peter Bayer se však zavázali změnit způsob fungování týmu, včetně vytvoření užšího technického spojenectví s hlavním týmem Red Bull – společné vlastnictví obou týmů vyvolalo hněv Zaka Browna z McLarenu.

Mekies tuto Brownovu kritiku odmítl a potvrdil, že se tým přestěhuje do Milton Keynes do nového zázemí – kde doufá, že se mu podaří začít do týmu přitahovat inženýry z Velké Británie, kteří by se dříve do hlavní základny ve Faenze nepřesunuli.

“Je to super jednoduché, máme velmi dobré zázemí ve Faenze, kde Franz Tost odvedl velmi dobrou práci na modernizaci centrály, a myslím, že bylo postaveno v roce 2015 nebo 2016,” řekl Mekies v dějišti testů v Bahrajnu. “Myslíme si, že je to dobrý základ, na kterém můžeme stavět, ale nejsme spokojeni s tím, co máme dnes v Bicesteru, pokud jde o infrastrukturu, myslíme si, že to našim klukům nedává tu nejlepší možnou pozici. Je to prostě dáno jeho historií, bylo to velmi malé zařízení, které jsme přerostli a jsme tam proto, že využíváme náš aerodynamický tunel, ale to už není ten případ.

Rozhodli jsme se, že to místo zavřeme, je to fakticky aero oddělení, oddělení koncepce a a pár dalších kousků, které tam jsou, a to se přestane používat. Místo toho postavíme zcela nové sídlo v Milton Keynes, mimo areál Red Bullu, které bude špičkovým zařízením, stejně jako máme špičkové zázemí ve Faenze. Plán je takový, že se lidé přestěhují z Bicesteru do Milton Keynes a v nové centrále budeme mít větší kapacitu, což znamená, že můžeme využít příležitosti jít na pracovní trh [inženýrů] a získat někoho, kdo chce zůstat ve Velké Británii, bez ohledu na to, jaké má zázemí.

Mohou to být závodní inženýři, simulační inženýři nebo člověk zabývající se aerodynamikou a konstrukcí. Chceme si myslet, že je nyní možné získat jedno oddělení rozdělené do dvou lokalit. Z historického hlediska je to v F1 obrovská nevýhoda a není příliš mnoho úspěšných příkladů, jsme si toho vědomi. Historii nezanedbáváme, jen si myslíme, že jak se svět masivně změnil, nejde jen o technologie, ale také o myšlení lidí.

“Snažíme se to využít a myslíme si, že bychom to mohli proměnit ve výhodu. Přijali jsme lidi, protože chtěli být v Itálii, a přijali jsme lidi, protože chtěli být ve Spojeném království – chceme to hrát jako silnou stránku, a ne jako slabinu.”


Nové číslo magazínu KOLO na KOLO je tu:

  • Vymazaná generace týmových šéfů F1
  • Kdo si troufnul vyhodit Adriana Neweyho?
  • Jak si Jacques Villeneuve kvůli penězům pohřbil kariéru
  • Dvakrát za 18 měsíců vyhozený Otmar Szafnauer – rozhovor
  • Ukážeme vám Lawrence Strolla jinak
  • Aeodynamické vychytávky

PŘEDPLATNÉ TADY

PŘEDPLATNÉ TADY