Räikkönen si žádá vysvětlení, Vettel to prostě zkusil

I když zaznamenalo Ferrari nejlepší možný výsledek v závodě, úplné nadšení v táboře Scuderie nepanuje. Räikkönen cítil, že k vítězství nebylo daleko, hledá proto důvody, proč jej tým povolal do boxů tak brzy.

7 Štítky: Ferrari GP Monaka Kimi Räikkönen Sebastian Vettel Zveřejněno 28. 05 2017 — Josef Nekvinda

Lídr šampionátu Sebastian Vettel vyrážel do závodu z druhé příčky za svým kolegou Kimim Räikkönenem. Ani první zatáčka na tomto pořadí nic nezměnila, přičemž za ní se začaly formovat rozestupy mezi jednotlivými auty. Jak závod postupoval, dostalo se vedoucí duo Ferrari do provozu. Bylo tedy zpomalováno a zabrat dostávaly i pneumatiky. To samozřejmě nahrávalo třetímu Bottasovi a za ním jedoucímu Verstappenovi, kteří začali jezdce Scuderie stahovat.

Räikkönen se spolu s týmem proto rozhodl stavět pro nové obutí v kole 34, zatímco Vettel na trati zůstal po dalších 5 kol. Po tento čas dokázal Němec zajíždět svá maxima, což nakonec přerostlo ve výhodu pro následný pit stop na úkor Fina, který se po této zastávce propadl na druhou pozici. Od této doby byl Sebastian Vettel jasně rychlejší a před výjezdem safety caru si vybudoval i pohodlný náskok jedenácti sekund.

„Skutečně nebyl,“ reagoval Vettel na otázku, zda overcut na týmového kolegu byl plánovaný. „Nemohli jsme plánovat příliš dopředu. Strategií bylo zkusit ujet ostatním, což jsme udělali. Tempo Valtteriho bylo dobré, nás trochu trápily zadní pneumatiky a v tomto okamžiku se otevřelo okno pro zastávku u mechaniků.

Valtteri zajel do boxů, Kimi na to reagoval a já jsem měl ten dojem, že stále mám nějaké to tempo. Z druhého místa jsem neměl co ztratit, takže jsem na to zkusil tlačit, jak jen to šlo. Byl jsem překvapen, že jsem během dvou kol dokázal vyjet takový náskok, abych se vrátil vpředu. Pak už jsem mohl kontrolovat závod, ale po restartu jsem se trápil se studenými pneumatikami. Ale s tím myslím bojovali všichni,“ dodal vítěz GP Monaka 2017.

Strategie, která nefunguje

Těžko se hledala slova zdecimovanému Räikkönenovi. Ten ani po zdařilé kvalifikaci nedokázal v ulicích Monaka přetavit své snahy ve vítězství. „Snažím se přijít na to, co je v těchto chvílích nemožné. Alespoň z mé strany. Samozřejmě není ideální, když se z boxů vracíte za auty (o kolo zpět), které už jste jednou předjel. Je to něco, co vám rozhodně nepřidá. Samotný výsledek je takový, jaký je. Musím koukat hlavně na to, že jsme dokončili závod. Pro tým je to skvělé, ale ne už tak pro mě,“ sdělil na druhou stranu Räikkönen.

Zazněla též otázka, zda se do příštích závodů změní jeho přístup k instrukcím, které bude dostávat od týmu. „Když nevěříte tomu, co vám bylo sděleno, vždy to bude velmi těžké. Stále se snažíme odvádět tu nejlepší práci. Dnes jsme jako tým chtěli dojet na prvním a druhém místě, což se povedlo. Jak už jsem řekl, právě skončil závod, takže kdo ví? Myslím, že pro existuje nějaký důvod pro všechno, co se v životě stane, ale musíme to ještě vyhodnotit.“

Diskuse k článku

7 komentářů: “Räikkönen si žádá vysvětlení, Vettel to prostě zkusil”

  1. Mansell napsal:

    Po pravdě Ferrari má k dispozici diagnostické nástrojě, které jim řeknou kde se daný jezdec po pitstopu ocitne. Takže to museli vědět a faktem je, že toho Vettel využil proti kolegovi což je v týmech normální. Vždycky se snažíte v prvé řadě porazit kolegu a pak i ostatní. Tady jsem ale vítězství přál Kimimu, škoda

  2. shark68 napsal:

    Alibismus to rozhodně byl.
    Minulý rok Mercedes řekl Nikovi že Lewise brzdí aby ho pustil takže proběhla týmová režie a nikdo se za nic neskrýval.
    Věřit Ferrari týmu který týmovou režii vynalezl že nic nepřipravil je blbost. 7 bodů pro Vettela může být na konci sezóny velmi důležitých navíc když týmová režie začala fungovat i u Mercedesu.
    Možná by se kolem toho moc nenakecalo kdyby šlo o jiný závod a ne zrovna o Monaco.
    Ferrari potřebuje 2 spokojený jezdce a z výrazu Kimiho možná o jednoho přišli. Po tomhle bych určitě týmovou dvojku už nedělal.
    Prostě Ferrari tohle připravilo a nepřiznalo se a může si Pepa Král říkat co chce.

  3. Jirx napsal:

    Louis65:
    Ano, RAI byl do ted pomaly, ale zase nesmi byt rychly az moc

    Ano, asi tak 🙂

  4. Louis65 napsal:

    Ano, RAI byl do ted pomaly, ale zase nesmi byt rychly az moc 🙂

  5. Jirx napsal:

    Louis65:
    Nechapu proc to nazyvas stupidnim alibismem:
    1. Zpravidla do boxu zajizdi prvni pilot v cele coz byl RAI. Navic pokryval BOT.
    2. Nikde neni psano ze druhy pilot musi nasledovat prvniho. VET mel pred sebou volno a na druhem miste nemel co ztratit, tak proste jel co to da.
    3. Mercedes nedavno take donutil BOT pustit pred sebe HAM protoze byl rychlejsi (stejne jako nyni VET nez RAI).
    4. Byl to Mercedes kdo uz pred nekolika zavoda zacal uvazovat o urceni tymove jednicky, takze o tymove rezii.
    5. I kdyby to byla tymova rezie (cemuz v teto chvili neverim) VET po dlouhe dobe ma moznost celkove porazit HAM, tak potrebuje kazdy bod navic. A rozdil sedmi bodu je myslim dostatecny duvod. RAI na celkove vitezstvi letos bohuzel nems
    Je to dostatecny pocet duvodu?

    Já vážně věřím tomu, že to byla týmová režie ušitá tak, aby si toho nikdo nevšml, nebo aby to vypadalo jakože Vettel dokázal zrychlit jen tak akorát, aby se dostal před Kimiho. Přinejmenším to alespoň Ferrari zkusilo uhrát tak, aby zvýhodnilo Vettela. Nechci tak házet špínu na Ferrari, jsem jim dlouhodobě nakloněn =) ale takhle se Ferrari chovalo vždy.
    1. Zpravidla si vedoucí jezdec vybírá, jestli chce stavět první nebo až po svém kolegovi. Tuším že se RAI i ptal jestli má zajet do boxů, čímž si třeba trošku naběhl (?), pokud cítim že gumy jsou OK, může výzvu k zastávce odmítnout.
    2. To je celkem samozřejmost, VET přece nepojede jen tak lehárko aby se vrátil záměrně za Kimim, bez ohledu jestli byla režie nebo ne
    3. Souhlas
    4. Týmová režie byla, je a bude, je jedno jestli si to nějaký tým odsouhlasí v médiích, jakože odteď budeme režírovat, nebo ne.
    5. 7 bodů je dost, ale mě zkrátka vadí, že Raikkonena pokárají za výkonnost, a když jim tedy vyhověl, tak místo, aby mu jeho inženýr v Monaku řekl „vydrž ještě trochu a zkus zajet pár rychlých kol, můžeš tak pokrýt i Vettela“, tak ho nechali zajet do boxů před Vettelem, který kroužil od startu závodu za ním, takže nevěřím že jeho gumy byly v lepším stavu, než Kimiho. A proto si myslím, že Kimi mohl vymáčknout ještě nějaká rychlá kola, než zajel do boxů.

  6. Louis65 napsal:

    Nechapu proc to nazyvas stupidnim alibismem:
    1. Zpravidla do boxu zajizdi prvni pilot v cele coz byl RAI. Navic pokryval BOT.
    2. Nikde neni psano ze druhy pilot musi nasledovat prvniho. VET mel pred sebou volno a na druhem miste nemel co ztratit, tak proste jel co to da.
    3. Mercedes nedavno take donutil BOT pustit pred sebe HAM protoze byl rychlejsi (stejne jako nyni VET nez RAI).
    4. Byl to Mercedes kdo uz pred nekolika zavoda zacal uvazovat o urceni tymove jednicky, takze o tymove rezii.
    5. I kdyby to byla tymova rezie (cemuz v teto chvili neverim) VET po dlouhe dobe ma moznost celkove porazit HAM, tak potrebuje kazdy bod navic. A rozdil sedmi bodu je myslim dostatecny duvod. RAI na celkove vitezstvi letos bohuzel nems
    Je to dostatecny pocet duvodu?

  7. Jirx napsal:

    V tomhle Ferrari vůbec nechápu. Nejdřív scupují Raikkonena ať se kouká sakra snažit, tak on teda zabere, dokonce se mu podaří v kvalifikaci porazit Vettela a vzápětí zahrají takovou habaďůru a pošlou ho na druhé místo… Nemluvě o tom, že Vettel by bodový náskok na Hamiltona stejně zvýšil a double by jim s největší pravděpodobností zůstal. Ferrari se takhle chovalo vždy, ale v tuto fázi sezony a s ohledem na to jak se závod vyvíjel to byl prostě absolutně stupidní alibismus.

Napsat komentář