Pro BMW přišla nová pravidla pozdě, má jiné priority než F1
Formule 1 se rozrůstá a její vliv je čím dál větší. S tím přichází i zájem ostatních automobilek a roce 2026 přijdou do F1 dvě nové značky Audi a Ford. Proč se ale do královny motorsportu nechce vrátit BMW, které bylo ve své době zajímavým projektem? Podle vedení značky je F1 pomalá a nová pravidla přišla pozdě.
Za tři roky začnou platit nová pravidla ohledně pohonných jednotek. Zbavíme se hybridního motorgenerátoru [MGU-H], který týmům v dřívějších letech způsoboval pořádný bolehlav a byl drahý – právě proto se nové automobilky do F1 nehrnuly.
Namísto toho bude v motorech větší podíl elektřiny – především co se týče shromažďování a ukládání energie [ERS] a změny přijdou také u paliv, která budou 100 % udržitelná. Nová pravidla byla schopna nalákat už dva nové motoráře.
Svou účast ještě pořád nevyloučilo Porsche, které bylo dříve spojováno s Red Bullem. Nicméně německé značce chybí technický partner, se kterým by spojila síly. V podobné pozici je také Hyundai, který má údajně zájem o F1, ale nemá žádného komplice.
Velké otazníky visely nad BMW, které v letech 2000-2009 působilo ve formuli 1 a jednalo se o poměrně zajímavý projekt. Nejprve dodávalo BMW motory Williamsu a následně se spojilo se Sauberem, podobně jako to od roku 2026 udělá Audi.
Každopádně, BMW zájem o formuli 1 nemá. Podle sportovního šéfa značky Andrease Roose je formule 1 pomalá a nová pravidla přichází příliš pozdě. „Když budeme upřímní, formule 1 pro nás aktuálně není relevantní.
V roce 2026 přijdou nové pohonné jednotky, zbaví se hybridní části, ale udělají takové změny, které už napříč motorsportem fungují několik let. Například ve WEC (mistrovství světa vytrvalostních závodů) je biopalivo běžná věc, a do F1 přijde až za tři roky!
Jak už jsem řekl, formule 1 v nás aktuálně nevyvolává žádný zájem. Neříkám, že se do ní už nikdy nevrátíme, ale v dohledné budoucnosti to opravdu nečekejte. Pro nás je důležité být v sériích, které jsou průkopnické, a ne v těch, které něco dohánějí,“ přiznal Roos.