Od motorů Mercedes se očekává markantní zvýšení výkonu

Mercedes představí svou novou zbraň W14 ve středu na Silverstone a zpráva z Itálie tvrdí, že oddělení motorů německého týmu dosáhlo během zimy dvouciferných zisků.

Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 14. 02 2023 — Jiří Košta

Mercedes míří do nové sezony F1 na pozadí bezútěšné sezony v roce 2022 – alespoň podle standardů týmu Brackely, během níž dosáhl pouze jediného vítězství George Russella v Brazílii.

V druhé polovině roku 2022 však bylo dosaženo významného pokroku a mnozí předpovídají, že oblečení Silver Arrows letos získá zpět své místo v čele startovního pole.

V paddocku se mluví o tom, že nový Mercedes W14 si zachoval koncept nulového sidepodu svého předchůdce, což je designový přístup, na který se zmiňuje šéf týmu Toto Wolff na začátku tohoto roku.

„Když jsem viděl W14 naposledy, pomyslel jsem si ‚to vypadá stejně‘, ale tady doufám, že to stejné není. Auto vypadá to jako loňské, ale říkají mi, že pod ním je to úplně jiné. Je to o proudění vzduchu, je to o rozložení hmotnosti.”

Ale kromě aerodynamických charakteristik vozu zpráva z italského webu tvrdí, že inženýři Mercedesu HPP v Brixworthu dokázali ze svého motoru získat dalších 10 koní a zároveň ochránili spolehlivost jednotky.

Zvěsti o zvýšení pohonné jednotky Mercedesu následují po podobném příběhu, který nedávno přinesla italská média týkající se Ferrari, s obviněním, že inženýři Scuderie posílili jejich motor o masivních 30 koní.

Nový šéf týmu Ferrari Frédéric Vasseur se tomu ale vysmál.

„Nevím, odkud se ta čísla berou, ale je to jen vtip!” řekl Francouz.

„Udělali jsme nějaké kroky, ale jde jen o spolehlivost. Myslím, že výkon motoru nebyl vůbec problém. Problémem byla spolehlivost a prvním cílem je to opravit. Zatím to vypadá dobře, ale realita na trati je jiný aspekt.”

Vergne přerušil v Indii vládu Porsche