Přehled technických úprav nasazených v Barceloně

Týmy s výjimkou Haasu nasadily v Barceloně významené technické úpravy. Nabízíme jejich přehled.

Štítky: GP Španělska Technika Zveřejněno 20. 05 2022 — GPF1.cz

Mercedes

Koncová deska předního křídla

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku (vzduchu)

Rozdíl: “Změna zakřivení čelní desky”.

Popis: “Tato změna odklonu čelní desky, která se mírně stáčí dovnitř, je navržena tak, aby zlepšila proudění na přední plechový deflektor, a tím i proudění do zadní části vozu.”

Hrana podlahy

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Drážka přidaná k vnějšímu okraji podlahy.”

Popis: “Jedná se o detailní změnu podobnou těm, které se nacházejí u jiných vozů, a je navržena tak, aby zlepšila výkon podlahy při jízdě blízko země.”

Zadní roh (oblast zavěšení a kola)

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Nový spodní deflektor.”

Popis: “Tato úprava způsobuje zvýšené lokální zatížení spodního deflektoru uvnitř zadních kol, což následně zvyšuje celkové zatížení difuzoru.”

Podlahové těleso

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Na kýlu přibyla nová náprsní lopatka.”

Popis: “Nová náprsní lopatka má dvojí funkci a výhodu: zaprvé vytváří lokální zatížení uprostřed vozu a zadruhé vysílá vír pod hlavní podlahu vozu.”

Red Bull

Přední křídlo

Důvod změny: Specifický okruh – rozsah vyvážení

Rozdíl: “Byla navržena nová klapka s lokálně delšími kordovými profily, většími úhly odklonu a většími úhly náběhu.”

Popis: “V důsledku nové konstrukce profilů klapek vzniká na všech profilech větší zatížení předního křídla.”

Podlahové těleso

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Povrchy se lokálně zvedají od předchozí geometrie v místě dělící čáry od podlahy k horní části karoserie a vytvářejí “puchýř”.”

Popis: “Pro dané zatížení zlepšuje kondicionování blistru po proudu celkový tlak na horní povrch podlahy.”

Ferrari

Podlahové těleso

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Aktualizovaná geometrie podlahy a difuzoru”

Popis: “Tato nová komponenta je součástí standardního vývojového cyklu. Jejím cílem je zlepšit celkové aerodynamické vlastnosti v celém provozním prostoru vozu a není specifická pro uspořádání okruhu v Barceloně.”

Zadní roh

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Aktualizovaný zadní brzdový kanál / geometrie wingletů”

Popis: “Tento nový vnější zadní rohový prvek je součástí standardního vývojového cyklu a je spojen s aktualizací podlahy. Jeho cílem je zlepšit celkové aerodynamické vlastnosti v celém provozním prostoru vozu a není specifický pro uspořádání okruhu v Barceloně.”

Zadní křídlo

Důvod změny: Specifický okruh – rozsah odporu

Rozdíl: “Konstrukce horního zadního křídla s vyšším přítlakem”

Popis: “Zavedení více zatíženého hlavního profilu zadního křídla a klapek s cílem přizpůsobit se zvláštnostem uspořádání okruhu v Barceloně a požadavkům na aerodynamickou účinnost”

McLaren

Přední křídlo

Důvod změny: Specifický okruh – rozsah vyvážení

Rozdíl: “Revidovaná šířka klapky”

Popis: “Nová klapka předního křídla, která umožňuje větší rozsah aerodynamického vyvážení. Zahrnuje různé varianty klapek “gurney”, které odpovídají požadavkům na aerodynamické vyvážení.”

Přední zavěšení

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Upravená kapotáž na předních závěsech”

Popis: “Přední kapoty zavěšení byly lokálně upraveny tak, aby byly integrovány s upravenou geometrií předního brzdového kanálu na vnitřní straně a vstupním otvorem.”

Přední roh

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Kompletně přepracované vnitřní části předního rohu a lopatka”

Popis: “Nový tvar předního brzdového potrubí zlepšuje aerodynamickou účinnost a přepracované vnitřní potrubí zlepšuje účinnost chlazení brzd.”

Podlahové těleso

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Upravené ploty podlahy, celkový tvar podlahy a hrana podlahy”

Popis: “V rámci aerodynamické modernizace, která zahrnuje také upravený boční podvozek, byla vyvinuta nová podlaha, která zvyšuje celkový přítlak vozu.”

Kryt motoru

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Upravený tvar a šířka bočních podstavců”

Popis: “V rámci aerodynamické modernizace, která zahrnuje také upravenou podlahu a zvyšuje celkový přítlak vozu, byl vyvinut nový boční podvozek, který se objeví na této soutěži.”

Chladicí žaluzie

Důvod změny: Specifický okruh – rozsah chlazení

Rozdíl: “Nové žaluzie pro nové bočnice”

Popis: “Bude zavedena přepracovaná sada žaluzií, která bude vyhovovat novým bočním podstavcům a bude čelit vysokým okolním teplotám, které se v Barceloně očekávají.”

Zadní křídlo

Důvod změny: Specifický okruh – rozsah odporu

Rozdíl: “Revidovaná sestava horního zadního křídla, hlavní letoun, klapka a [koncová deska zadního křídla].”

Popis: “Pro tento závod bylo použito nové zadní křídlo, jehož cílem je zlepšit časy na kolo na okruzích s vysokým přítlakem, jako jsou Barcelona a Monako.”

Zadní roh

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Upravený zadní brzdový kanál, spodní deska křídla”

Popis: “Dříve závodní zadní brzdový kanál s nižším úhlem sklonu křídla, který lépe vyhovuje nové geometrii podlahy.”

Vstupní otvor bočního podstavce

Důvod změny: Spolehlivost

Rozdíl: “Odstraněný popruh kokpitu”

Popis: “Popruh na kokpitu byl odstraněn. Cílem je zlepšit viditelnost jezdců zejména směrem do vnitřní zatáčky.”

Difuzor

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Středový difuzor”.

Popis: “Jedná se o zkušební variantu geometrie nové podlahy pro studium alternativních podmínek proudění v oblasti centrálního difuzoru.”

Alpine

Zadní křídlo

Důvod změny: Specifický okruh – rozsah odporu

Rozdíl: “Větší zadní křídlo pro zvýšení úrovně přítlaku v důsledku konfigurace okruhu Barcelona-Catalunya”.

Popis: “Více zatížené horní zadní křídlo, aby se maximálně využil legální box zadního křídla a tím se vytvořil větší přítlak. Bude použito na obou vozech, #31 a #14.”

Koncová deska předního křídla

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Více zatížená dive-plane s reprofilovanou náběžnou hranou a spodními rohovými lopatkami”

Popis: “S větším zatížením roviny ponoru se v přední části vozu vytváří větší přítlak a zlepšuje se pole proudění za předním křídlem.”

Zadní roh

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Vyšší úhel dopadu spodního křídla zadního brzdového bubnu”

Popis: “Křídlo zadního brzdového bubnu zlepšuje proudění vzduchu kolem zadního rohu a poskytuje lepší podporu pro spodní zadní křídlo.”

Zadní roh

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Upravené horní křídlo zadního brzdového bubnu”

Popis: “Drobná úprava horního křídla zadního brzdového bubnu pro malé lokální zlepšení aerodynamiky v zadní části vozu.”

 

AlphaTauri

Zadní křídlo

Důvod změny: Specifický okruh – rozsah odporu

Rozdíl: “Nové zadní křídlo je z čelního pohledu hlubší a má větší odklon. ”

Popis: “Nové zadní křídlo vytváří větší přítlak, ale s větším odporem. Tato výměna je lepším optimem pro vlastnosti této trati. ”

 

Aston Martin

Podlahové těleso

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Zásadní změny jsou z velké části přizpůsobeny okolní geometrii, ale povrchy jsou hladší po celé délce vozu.”

Popis: “Hlavní úpravy podlahového tělesa spočívají v lepším řízení proudění vzduchu podél spodní plochy podlahy v kombinaci s okolní geometrií.”

Podlahové ‘ploty’

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Dvojité ploty ‘OB’ se zbývajícími dvěma ploty přemístěnými, reprofilovanými a prodlouženými dopředu.”

Popis: “Přeskupení plotů pro úpravu proudění vzduchu kolem přední podlahy a zajištění rovnoměrnějšího zatížení v celém rozsahu jízdní výšky.”

Hrana podlahy

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Křídlo na hraně podlahy se posunulo dozadu, s čímž souvisí změna půdorysné hrany podlahy a tvaru před zadní pneumatikou.”

Popis: “Úpravy jsou určeny k úpravě rozložení zatížení podél okraje podlahy a následně k úpravě výkonu v celém provozním prostoru vozu.”

Vstupní otvor bočního podstavce

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Vstupní otvor bočního podvozku se oproti předchozí verzi posunul dozadu a jeho spodní okraj se zvedl, čímž vznikl mělčí vstupní otvor.”

Popis: “Vstupní otvor se posunul dozadu, aby lépe ovlivňoval okolní proudění vzduchu a zároveň zachovával požadavky chladicího balíčku.”

Obal na kolu/motor

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Změny na karoserii spočívají ve vytvoření horní plochy, která se svažuje směrem k zádi vozu, přičemž maximální šířka karoserie je rovněž posunuta směrem dozadu. Výstup na zádi karoserie je větší a vyšší.”

Popis: “Revidované tvary zlepšují přívod vzduchu do zadní části vozu a rozdělují výstup vnitřního chladicího proudu do optimálnější polohy.”

Chladicí žaluzie

Důvod změny: Specifický okruh – rozsah chlazení

Rozdíl: “Pro nový tvar karoserie budou k dispozici dvě varianty žaluzií chlazení karoserie, přičemž každá z nich bude mít záslepku pro jemné nastavení.”

Popis: “Výstupy žaluzií na karoserii budou jako vždy co nejzavřenější pro optimální vnější aerodynamický výkon, aby se maximalizovala kvalita proudění v zadní části vozu.”

Zadní křídlo

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “K dispozici je nová sestava horního zadního křídla, která je více zatížená než předchozí verze, které byly k dispozici.”

Popis: “Agresivnější konstrukce sekce zvyšuje zatížení zadní části a odpor nad rámec současné sady komponentů na trati, simulace naznačuje, že je to vhodné pro nadcházející závody.”

Halo

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Přidání lopatky na horní část svatozáře v zadní části, kde je připevněna k podvozku.”

Popis: “Úprava proudového pole kolem kokpitu za účelem zlepšení výkonu v této oblasti v zadní části vozu,”.

Williams

Přední křídlo

Důvod změny: Specifický okruh – rozsah vyvážení

Rozdíl: “Větší a více skloněná zadní část předního křídla”

Popis: “Více zatížená klapka předního křídla, která pomáhá vyvážit nové zadní křídlo. Vzhledem k tomu, že nové zadní křídlo zvyšuje zatížení zadní nápravy, je nutné, aby nová klapka předního křídla zvýšila zatížení přední nápravy, aby bylo zachováno vhodné vyvážení.”

Zadní křídlo

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Při čelním pohledu je hlavní křídlo více zatížené a má agresivnější profil. Větší úhel náběhu.”

Popis: “Možnost více zatíženého zadního křídla, které vyhovuje okruhům s nižší účinností, jako je Barcelona.”

Zadní roh

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Nový shluk wingletů na vnitřní straně zadního brzdového kanálu. Je zde šest nových prvků winglet, které nahrazují předchozí dvojici wingletů s oplachem směrem dolů.”

Popis: “Nová skupina křídel na zadním brzdovém kanálu, která vytváří lokální zatížení a také mění proudění kolem zadní pneumatiky”

Alfa Romeo

Přední křídlo

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Nová geometrie pro koncové desky a chlopně.”

Popis: “Aktualizace klapek a koncových desek předního křídla, která přináší očekávané zlepšení vlastností v zatáčkách.”

Přední zavěšení

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Nový kryt horní úvratě předního zavěšení”

Popis: “Nové díly předního zavěšení, konkrétně horní kryt předního zavěšení, by měly přinést lepší vlastnosti v zatáčkách.”

Obal na kolu/motor

Důvod změny: Spolehlivost

Rozdíl: “Křídlové zrcátko – modifikované IR pouzdro”

Popis: “Přepracované zrcátko má silnější vzpěry pro lepší strukturální integritu a větší kryt pro umístění senzorů používaných při trénincích.”

Podlahové těleso

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Aktualizace podlahy”

Popis: “Nová podlaha s aktualizovanými specifikacemi v několika prvcích by měla přinést zlepšení výkonnosti ve všech zatáčkách.”

Kryt motoru

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Přepracovaný profil krytu motoru a bočnic směrem ke koksové zóně”

Popis: “Zavádíme nový profil krytu motoru s cílem zlepšit kvalitu proudění do zadní části vozu.”

Chladicí žaluzie

Důvod změny: Výkon – úprava průtoku

Rozdíl: “Nové vnitřní lopatky chladicího kanálu”

Popis: “Modernizované lopatky chladicího kanálu, které jsou součástí naší pokračující práce v této oblasti, mají za cíl zvýšit chladicí kapacitu vozu.”

Zadní zavěšení

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Nové kryty vahadel a tyčí zadního zavěšení”

Popis: “Nové kryty vahadel a tyčí zadního zavěšení snižují ztráty a zlepšují celkovou kvalitu proudění vzduchu v zadní části.”

Zadní křídlo

Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení

Rozdíl: “Nová geometrie hlavní roviny, klapek a koncových desek.”

Popis: “Představujeme zadní křídlo s vysokým přítlakem, které je specifické pro okruh, s novými koncovými deskami, hlavní rovinou a klapkami, s cílem maximalizovat přítlak.”

Haas

Nic