Přehled technických úprav nasazených v Barceloně
Týmy s výjimkou Haasu nasadily v Barceloně významené technické úpravy. Nabízíme jejich přehled.
Mercedes
Koncová deska předního křídla
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku (vzduchu)
Rozdíl: “Změna zakřivení čelní desky”.
Popis: “Tato změna odklonu čelní desky, která se mírně stáčí dovnitř, je navržena tak, aby zlepšila proudění na přední plechový deflektor, a tím i proudění do zadní části vozu.”
Hrana podlahy
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Drážka přidaná k vnějšímu okraji podlahy.”
Popis: “Jedná se o detailní změnu podobnou těm, které se nacházejí u jiných vozů, a je navržena tak, aby zlepšila výkon podlahy při jízdě blízko země.”
Zadní roh (oblast zavěšení a kola)
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Nový spodní deflektor.”
Popis: “Tato úprava způsobuje zvýšené lokální zatížení spodního deflektoru uvnitř zadních kol, což následně zvyšuje celkové zatížení difuzoru.”
Podlahové těleso
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Na kýlu přibyla nová náprsní lopatka.”
Popis: “Nová náprsní lopatka má dvojí funkci a výhodu: zaprvé vytváří lokální zatížení uprostřed vozu a zadruhé vysílá vír pod hlavní podlahu vozu.”
Red Bull
Přední křídlo
Důvod změny: Specifický okruh – rozsah vyvážení
Rozdíl: “Byla navržena nová klapka s lokálně delšími kordovými profily, většími úhly odklonu a většími úhly náběhu.”
Popis: “V důsledku nové konstrukce profilů klapek vzniká na všech profilech větší zatížení předního křídla.”
Podlahové těleso
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Povrchy se lokálně zvedají od předchozí geometrie v místě dělící čáry od podlahy k horní části karoserie a vytvářejí “puchýř”.”
Popis: “Pro dané zatížení zlepšuje kondicionování blistru po proudu celkový tlak na horní povrch podlahy.”
Ferrari
Podlahové těleso
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Aktualizovaná geometrie podlahy a difuzoru”
Popis: “Tato nová komponenta je součástí standardního vývojového cyklu. Jejím cílem je zlepšit celkové aerodynamické vlastnosti v celém provozním prostoru vozu a není specifická pro uspořádání okruhu v Barceloně.”
Zadní roh
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Aktualizovaný zadní brzdový kanál / geometrie wingletů”
Popis: “Tento nový vnější zadní rohový prvek je součástí standardního vývojového cyklu a je spojen s aktualizací podlahy. Jeho cílem je zlepšit celkové aerodynamické vlastnosti v celém provozním prostoru vozu a není specifický pro uspořádání okruhu v Barceloně.”
Zadní křídlo
Důvod změny: Specifický okruh – rozsah odporu
Rozdíl: “Konstrukce horního zadního křídla s vyšším přítlakem”
Popis: “Zavedení více zatíženého hlavního profilu zadního křídla a klapek s cílem přizpůsobit se zvláštnostem uspořádání okruhu v Barceloně a požadavkům na aerodynamickou účinnost”
McLaren
Přední křídlo
Důvod změny: Specifický okruh – rozsah vyvážení
Rozdíl: “Revidovaná šířka klapky”
Popis: “Nová klapka předního křídla, která umožňuje větší rozsah aerodynamického vyvážení. Zahrnuje různé varianty klapek “gurney”, které odpovídají požadavkům na aerodynamické vyvážení.”
Přední zavěšení
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Upravená kapotáž na předních závěsech”
Popis: “Přední kapoty zavěšení byly lokálně upraveny tak, aby byly integrovány s upravenou geometrií předního brzdového kanálu na vnitřní straně a vstupním otvorem.”
Přední roh
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Kompletně přepracované vnitřní části předního rohu a lopatka”
Popis: “Nový tvar předního brzdového potrubí zlepšuje aerodynamickou účinnost a přepracované vnitřní potrubí zlepšuje účinnost chlazení brzd.”
Podlahové těleso
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Upravené ploty podlahy, celkový tvar podlahy a hrana podlahy”
Popis: “V rámci aerodynamické modernizace, která zahrnuje také upravený boční podvozek, byla vyvinuta nová podlaha, která zvyšuje celkový přítlak vozu.”
Kryt motoru
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Upravený tvar a šířka bočních podstavců”
Popis: “V rámci aerodynamické modernizace, která zahrnuje také upravenou podlahu a zvyšuje celkový přítlak vozu, byl vyvinut nový boční podvozek, který se objeví na této soutěži.”
Chladicí žaluzie
Důvod změny: Specifický okruh – rozsah chlazení
Rozdíl: “Nové žaluzie pro nové bočnice”
Popis: “Bude zavedena přepracovaná sada žaluzií, která bude vyhovovat novým bočním podstavcům a bude čelit vysokým okolním teplotám, které se v Barceloně očekávají.”
Zadní křídlo
Důvod změny: Specifický okruh – rozsah odporu
Rozdíl: “Revidovaná sestava horního zadního křídla, hlavní letoun, klapka a [koncová deska zadního křídla].”
Popis: “Pro tento závod bylo použito nové zadní křídlo, jehož cílem je zlepšit časy na kolo na okruzích s vysokým přítlakem, jako jsou Barcelona a Monako.”
Zadní roh
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Upravený zadní brzdový kanál, spodní deska křídla”
Popis: “Dříve závodní zadní brzdový kanál s nižším úhlem sklonu křídla, který lépe vyhovuje nové geometrii podlahy.”
Vstupní otvor bočního podstavce
Důvod změny: Spolehlivost
Rozdíl: “Odstraněný popruh kokpitu”
Popis: “Popruh na kokpitu byl odstraněn. Cílem je zlepšit viditelnost jezdců zejména směrem do vnitřní zatáčky.”
Difuzor
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Středový difuzor”.
Popis: “Jedná se o zkušební variantu geometrie nové podlahy pro studium alternativních podmínek proudění v oblasti centrálního difuzoru.”
Alpine
Zadní křídlo
Důvod změny: Specifický okruh – rozsah odporu
Rozdíl: “Větší zadní křídlo pro zvýšení úrovně přítlaku v důsledku konfigurace okruhu Barcelona-Catalunya”.
Popis: “Více zatížené horní zadní křídlo, aby se maximálně využil legální box zadního křídla a tím se vytvořil větší přítlak. Bude použito na obou vozech, #31 a #14.”
Koncová deska předního křídla
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Více zatížená dive-plane s reprofilovanou náběžnou hranou a spodními rohovými lopatkami”
Popis: “S větším zatížením roviny ponoru se v přední části vozu vytváří větší přítlak a zlepšuje se pole proudění za předním křídlem.”
Zadní roh
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Vyšší úhel dopadu spodního křídla zadního brzdového bubnu”
Popis: “Křídlo zadního brzdového bubnu zlepšuje proudění vzduchu kolem zadního rohu a poskytuje lepší podporu pro spodní zadní křídlo.”
Zadní roh
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Upravené horní křídlo zadního brzdového bubnu”
Popis: “Drobná úprava horního křídla zadního brzdového bubnu pro malé lokální zlepšení aerodynamiky v zadní části vozu.”
AlphaTauri
Zadní křídlo
Důvod změny: Specifický okruh – rozsah odporu
Rozdíl: “Nové zadní křídlo je z čelního pohledu hlubší a má větší odklon. ”
Popis: “Nové zadní křídlo vytváří větší přítlak, ale s větším odporem. Tato výměna je lepším optimem pro vlastnosti této trati. ”
Aston Martin
Podlahové těleso
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Zásadní změny jsou z velké části přizpůsobeny okolní geometrii, ale povrchy jsou hladší po celé délce vozu.”
Popis: “Hlavní úpravy podlahového tělesa spočívají v lepším řízení proudění vzduchu podél spodní plochy podlahy v kombinaci s okolní geometrií.”
Podlahové ‘ploty’
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Dvojité ploty ‘OB’ se zbývajícími dvěma ploty přemístěnými, reprofilovanými a prodlouženými dopředu.”
Popis: “Přeskupení plotů pro úpravu proudění vzduchu kolem přední podlahy a zajištění rovnoměrnějšího zatížení v celém rozsahu jízdní výšky.”
Hrana podlahy
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Křídlo na hraně podlahy se posunulo dozadu, s čímž souvisí změna půdorysné hrany podlahy a tvaru před zadní pneumatikou.”
Popis: “Úpravy jsou určeny k úpravě rozložení zatížení podél okraje podlahy a následně k úpravě výkonu v celém provozním prostoru vozu.”
Vstupní otvor bočního podstavce
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Vstupní otvor bočního podvozku se oproti předchozí verzi posunul dozadu a jeho spodní okraj se zvedl, čímž vznikl mělčí vstupní otvor.”
Popis: “Vstupní otvor se posunul dozadu, aby lépe ovlivňoval okolní proudění vzduchu a zároveň zachovával požadavky chladicího balíčku.”
Obal na kolu/motor
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Změny na karoserii spočívají ve vytvoření horní plochy, která se svažuje směrem k zádi vozu, přičemž maximální šířka karoserie je rovněž posunuta směrem dozadu. Výstup na zádi karoserie je větší a vyšší.”
Popis: “Revidované tvary zlepšují přívod vzduchu do zadní části vozu a rozdělují výstup vnitřního chladicího proudu do optimálnější polohy.”
Chladicí žaluzie
Důvod změny: Specifický okruh – rozsah chlazení
Rozdíl: “Pro nový tvar karoserie budou k dispozici dvě varianty žaluzií chlazení karoserie, přičemž každá z nich bude mít záslepku pro jemné nastavení.”
Popis: “Výstupy žaluzií na karoserii budou jako vždy co nejzavřenější pro optimální vnější aerodynamický výkon, aby se maximalizovala kvalita proudění v zadní části vozu.”
Zadní křídlo
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “K dispozici je nová sestava horního zadního křídla, která je více zatížená než předchozí verze, které byly k dispozici.”
Popis: “Agresivnější konstrukce sekce zvyšuje zatížení zadní části a odpor nad rámec současné sady komponentů na trati, simulace naznačuje, že je to vhodné pro nadcházející závody.”
Halo
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Přidání lopatky na horní část svatozáře v zadní části, kde je připevněna k podvozku.”
Popis: “Úprava proudového pole kolem kokpitu za účelem zlepšení výkonu v této oblasti v zadní části vozu,”.
Williams
Přední křídlo
Důvod změny: Specifický okruh – rozsah vyvážení
Rozdíl: “Větší a více skloněná zadní část předního křídla”
Popis: “Více zatížená klapka předního křídla, která pomáhá vyvážit nové zadní křídlo. Vzhledem k tomu, že nové zadní křídlo zvyšuje zatížení zadní nápravy, je nutné, aby nová klapka předního křídla zvýšila zatížení přední nápravy, aby bylo zachováno vhodné vyvážení.”
Zadní křídlo
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Při čelním pohledu je hlavní křídlo více zatížené a má agresivnější profil. Větší úhel náběhu.”
Popis: “Možnost více zatíženého zadního křídla, které vyhovuje okruhům s nižší účinností, jako je Barcelona.”
Zadní roh
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Nový shluk wingletů na vnitřní straně zadního brzdového kanálu. Je zde šest nových prvků winglet, které nahrazují předchozí dvojici wingletů s oplachem směrem dolů.”
Popis: “Nová skupina křídel na zadním brzdovém kanálu, která vytváří lokální zatížení a také mění proudění kolem zadní pneumatiky”
Alfa Romeo
Přední křídlo
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Nová geometrie pro koncové desky a chlopně.”
Popis: “Aktualizace klapek a koncových desek předního křídla, která přináší očekávané zlepšení vlastností v zatáčkách.”
Přední zavěšení
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Nový kryt horní úvratě předního zavěšení”
Popis: “Nové díly předního zavěšení, konkrétně horní kryt předního zavěšení, by měly přinést lepší vlastnosti v zatáčkách.”
Obal na kolu/motor
Důvod změny: Spolehlivost
Rozdíl: “Křídlové zrcátko – modifikované IR pouzdro”
Popis: “Přepracované zrcátko má silnější vzpěry pro lepší strukturální integritu a větší kryt pro umístění senzorů používaných při trénincích.”
Podlahové těleso
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Aktualizace podlahy”
Popis: “Nová podlaha s aktualizovanými specifikacemi v několika prvcích by měla přinést zlepšení výkonnosti ve všech zatáčkách.”
Kryt motoru
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Přepracovaný profil krytu motoru a bočnic směrem ke koksové zóně”
Popis: “Zavádíme nový profil krytu motoru s cílem zlepšit kvalitu proudění do zadní části vozu.”
Chladicí žaluzie
Důvod změny: Výkon – úprava průtoku
Rozdíl: “Nové vnitřní lopatky chladicího kanálu”
Popis: “Modernizované lopatky chladicího kanálu, které jsou součástí naší pokračující práce v této oblasti, mají za cíl zvýšit chladicí kapacitu vozu.”
Zadní zavěšení
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Nové kryty vahadel a tyčí zadního zavěšení”
Popis: “Nové kryty vahadel a tyčí zadního zavěšení snižují ztráty a zlepšují celkovou kvalitu proudění vzduchu v zadní části.”
Zadní křídlo
Důvod změny: Výkonnost – místní zatížení
Rozdíl: “Nová geometrie hlavní roviny, klapek a koncových desek.”
Popis: “Představujeme zadní křídlo s vysokým přítlakem, které je specifické pro okruh, s novými koncovými deskami, hlavní rovinou a klapkami, s cílem maximalizovat přítlak.”
Haas
Nic