Pneu do extrémního mokra jsou “k ničemu”

Pneumatiky do extrémního mokra (full wets) jsou podle pilotů k ničemu.

Štítky: Bezpečnost Pneumatiky Zveřejněno 30. 07 2023 — GPF1.cz

Russell, který v belgickém sprintu skončil osmý, řekl:

“Extrémní pneumatika je docela zbytečná. Je opravdu, opravdu špatná. “Je o šest, sedm vteřin pomalejší než pneu do přechodných podmínek (intermediálky) a jediný důvod, proč byste na ní vůbec měli jezdit, je, když na intermediálkách dostanete aquaplaning, takže je třeba ji podstatně vylepšit.

Vzpomínám si, jak jsem se díval na stará onboard videa z roku 2007 s [Felipe] Massou a [Robertem] Kubicou ve Fudži. Tolik vody a přesto dokázali jet naplno. Vzpomínám si, jak jsem tady v F3 dělal testovací dny na jiných pneumatikách od Michelinu a Hankooku a aquaplaning nebyl takový.

Uvědomuji si, že jedeme přes 200 km/h a není to jednoduché, ale je třeba dosáhnout výrazných zlepšení.”

Charles Leclerc z Ferrari se připojil k Russellovým myšlenkám a dodal:

“Je třeba na tom ještě zapracovat, protože máme pneumatiky do extrémního mokra, které jsou opravdu pomalé, ale opravdu dobré pro předcházení aquaplaningu. Ale v takových podmínkách stejně nikdy nejezdíme kvůli nedostatečné viditelnosti. Kdykoli je to sjízdné, musíme jet na intermediálkách. Momentálně je to docela ošemetné.

Myslím, že extrémní mokré pneu by měl být rychlejší a blíže intermediálkám takže bychom jezdili častěji na full wets než intermediálkách.”