Piloti v čele s Leclercem museli v kvalifikaci řešit nevídaný problém – slunce
Kvalifikace v Austrálii startovala až v 16 hodin tamního času – aby evropští diváci nemuseli vstávat tak časně. Jenže vlivem nehod a červených vlajek se protáhla do západu slunce. A právě slunce v nízké poloze nad zemí svými paprsky oslňovalo jezdce natolik, že mnohdy ztráceli přehled o tom, kde končí dráha.
„Neviděli jsme vůbec nic,“ přiznal vítěz kvalifikace Charles Leclerc, který během jízd žádal Ferrari, ať mu připraví helmu s co možná nejtmavším hledím. „Upřímně řečeno, třeba v prvním kole v prostřední části jsem hodně riskoval, protože jsem netušil, kde je limit trati.
Spíše jsem to jen odhadoval, bylo to velmi zrádné. Nakonec se to vyřešilo tmavším hledím, navíc během první jízdy v Q3 se zatáhlo, takže to pro mě bylo perfektní. Ale při druhém výjezdu to bylo v první zatáčce s viditelností pořád hodně na štíru,“ popsal Monačan.
Stoprocentní řešení na tento problém pilot Ferrari ale nemá. „I nejtmavší hledí nestačí. Navíc ve zbytku okruhu, kde bylo zataženo, zase vidíte málo. Je to kompromis, koneckonců je to ale pro všechny stejné. Rozhodně je to však zrádné,“ má jasno Charles Leclerc.
Na oslnění si během kvalifikace stěžovali i Max Verstappen nebo Lewis Hamilton. Podle Sergia Péreze šlo dokonce o hlavní faktor, který ovlivnil jeho kvalifikační kolo. „Hodně se smrákalo, dost jsme si hráli s hledím. V první jízdě v poslední části byla úplná tma, žádné slunce. Když jsem ale vyjel podruhé, svítilo a já měl špatné hledí,“ popsal Mexičan, který získal třetí místo.