Jezdci opět mohou ‚kličkovat‘ během brzdění, pokud nikoho neohrozí

Zákaz jakékoliv změny směru v brzdné zóně už neplatí. Potvrdil to ředitel závodů Charlie Whiting. V platnosti tak zůstává možnost pouze jednoho manévru během brzdění při bránění pozice.

3 Štítky: Charlie Whiting Pravidla Zveřejněno 22. 03 2017 — Lukáš Štěrovský

Toto pravidlo – tedy zákaz pohybu s vozem během brzdění – bylo vloni zavedeno s ohledem na Maxe Verstappena, který právě změnami směru v brzdné zóně dokázal účinně, avšak mnohdy nebezpečně, bránit svoji pozici. Nové pravidlo pak způsobilo zmatky třeba při Grand Prix Mexika, kdy se Vettel při brzdění pohnul, aby zabránil předjetí ze strany Ricciarda. Němci se sice tento manévr povedl a vystoupal na stupně vítězů (kde nahradil Verstappena, jenž obdržel penalizaci za zkracování trati), jenže později byl Vettel potrestán a třetí místo nakonec připadlo Ricciardovi.

„Některé z incidentů, které jsme viděli minulý rok, mohou letos být posuzovány jinak. A to z toho důvodu, že zmizelo ‚pravidlo Maxe Verstappena‘“, tvrdí šéf závodů Charlie Whiting. „Vloni byla vyšetřována každá změna směru v brzdné zóně. Teď máme jednoduché pravidlo – pokud řidič udělá chaotický pohyb, pojede příliš pomalu tak, že by mohl ohrozit jiného pilota, pak bude vyšetřován.

omv-banner

Je to hodně obšírné pravidlo. To, jak jsme poslední rok vykládali regule, bylo zjednodušeno na to, že byl zakázán pohyb během brzdění, což je potenciálně nebezpečné. Teď bude každý incident posuzován jen na základě toho, zda se jednalo o skutečně nebezpečný manévr. Nikdo nebude vyšetřován jen pro to, že změnil směr v brzdné zóně.“

Komisaři se letos prý budou snažit o větší toleranci k incidentům, jezdci by prý měli být obecně trestáni jen za hrubé přestupky. „To bylo na přání týmů. Ve středu jsme měli mítink se všemi komisaři. Probrali jsme všechny kontroverzní incidenty ze sezony 2016, abychom pochopili, jak bychom se s nimi měli vypořádat letos. Nechci to rozebírat, ale bylo to celkem zajímavé. V některých případech by bylo rozhodnutí komisařů opačné,“ vykládá Whiting.

Podle něj by v rozhodování o trestech měla pomoci i novinka – videoarchiv s názornými příklady. „Je to systém, který přehraje podobný incident včetně rozhodnutí komisařů. Ti si tak nemusejí pamatovat, co se kdy stalo a jak to bylo rozhodnuto, a mohou situaci vyhodnotit podobně. Pokud dojde třeba ke kolizi, vyberou si klidně šest předchozích, podobných incidentů a podívají se na výsledek. To by mělo napomoci i rychlejšímu vyhodnocení situací.“

Diskuse k článku

3 komentáře: “Jezdci opět mohou ‚kličkovat‘ během brzdění, pokud nikoho neohrozí”

  1. Paule napsal:

    aha toho jsem si nevšiml. Díky

  2. Lukáš Štěrovský napsal:

    Paule: Ahoj, díky. K tomuto účelu slouží stránka Aktuální událost, na kterou se dostaneš přes obrázek úplně dole na úvodní stránce webu – http://gpf1.cz/gp-australie-2017/

  3. Paule napsal:

    Sice to není přímo k tomuto článku ale nevím kam jinam to napsat. Nový web se povedl jen mi trochu na hlavní stránce chybí rozpis nadcházející GP (začátky tréninků, kvalifikace, studia a závodu) Díky

Napsat komentář