Pět zajímavých témat před Velkou cenou Maďarska
Předposlední závod před letní přestávkou na oblíbeném Hungaroringu. Na co se můžeme těšit? Návrat velkého jména, lámání rekordů, boj o vítězství a mnohem víc...
NÁVRAT DANIELA RICCIARDA
Určitě vám neuniklo, že se Red Bull rozhodl nahradit Nycka de Vriese v Alpha Tauri Danielem Ricciardem. Zdá se, že za rozhodnutím stojí jak nevalné de Vriesovy výkony, tak potřeba otestovat Ricciardovy schopnosti. Z AT04 je letos očividně těžké dostat nějaký dobrý výsledek a teď je na Australanovi, aby se o to pokusil.
Ricciardo zaujal svými výkony během testu pneumatik v Silverstone. Red Bull neváhal a posadil ho vedle Yukiho Tsunody. Do konce sezony má šanci přesvědčit o svých schopnostech, které byly během působení v McLarenu zpochybňovány.
Jeho návrat je u fanoušků bezpochyby populární, ale Ricciardo má před sebou těžký úkol. Musí porazit Tsunodu a ideálně i získat nějaké body v nejpomalejším autě ze všech. Red Bull rozhodně na nic čekat nebude, a tak musí dobré výkony přijít hned v prvním závodě v Budapešti.
PŘEPÍŠE RED BULL HISTORII?
Když už mluvíme o Red Bullu, tento tým může v Maďarsku překonat 35 let starý rekord. Vítězstvím ve Velké Británii se rudí býci dostali na 11 vítězství v řadě za sebou a vyrovnali výkon McLarenu z roku 1988. Výhra na Hungaroringu by je tak na čele této statistiky osamostatnila.
Tato série se začala v loňském Abu Dhabí, ale nebýt úspěchu George Russella předtím v Brazílii, vítězná šňůra Red Bullu by už byla na čísle 21. Rakouský tým si určitě chce rekord přivlastnit a ideálně vyhrát i ve Spa, čímž by si podmanil celou první polovinu sezony.
JAK NA TOM BUDE McLAREN?
Jedním z týmů, který by Red Bull mohl zastavit, je McLaren. V Rakousku nabral díky upgradům a čtvrtému místu Landa Norrise správný směr a pak už to šlo jen nahoru. V Silverstone dostal vylepšení i Oscar Piastri a bylo z toho druhé a třetí místo v kvalifikaci plus stříbrná příčka Norrise v závodě.
Tým tvrdí, že oba tyto víkendy byly ovlivněny chladnějším počasím a charakteristikou tratě. Budapešť by tak měla se svými tradičně vysokými teplotami a pomalejšími zatáčkami přinést jasnější obrázek o výkonnosti McLarenu. MCL60 na to dostane poslední várku novinek a možná tak bude mít Red Bull ve zpětných zrcátkách oranžovo.
BITVA O DRUHÉ MÍSTO
A pokud si McLaren formu skutečně udrží, dokáže mu Ferrari, Aston Martin nebo Mercedes konkurovat? Právě tyto týmy si pozici nejlepšího ze zbytku světa zatím přehazovaly jako horký brambor. Za poslední 4 závody se vystřídaly všechny. V Barceloně to jelo Mercedesu, v Kanadě Astonu, v Rakousku Ferrari a naposledy v Anglii McLarenu.
V této bitvě rozhodují detaily. Podle dosavadních výsledků by Hungaroring měl vyhovovat Astonu, který byl velmi rychlý v pomalém a zatočeném Monaku. Od té doby se ale auta neustále vyvíjela, a tak si s žádnou předpovědí nelze být jistý. Ferrari by však jistě chtělo stáhnout svou ztrátu v poháru konstruktérů na druhý Mercedes. A nezapomeňme na Alpine, pro který v Monaku získal Esteban Ocon pódium.
SMLOUVA LEWISE HAMILTONA
Aktuální kontrakt končí sedminásobnému šampionovi na konci letošní sezony a nový zatím podepsaný nemá. Podle obou stran by dohoda měla být blízko, zbývá doladit jen nějaké drobné detaily. O délce smlouvy a penězích má prý být jasno. Jenže Hamiltonův poslední závod současné smlouvy je za 4 měsíce a jednání už probíhají nějaký ten čas.
Zatím jsme od Mercedesu ani Hamiltona neslyšeli žádné pochybnosti, že by snad nakonec k dohodě nedošlo. Čím déle se ale bude čekat na oficiální oznámení, tím bedlivěji budou všichni situaci sledovat. Se třemi pódii z posledních čtyř závodů Hamilton dokazuje, že výkonnost má stále skvělou, podle svých slov má v sobě dokonce ještě 5 dalších let. Plán a místo pro příští sezonu však zatím nemá.