Analýza pátečních tréninků GP Maďarska
První páteční trénink na Hungaroringu propršel, což byla po havárii Sergia Péreze hned v úvodu asi největší událost tréninku. Ten druhý se už odjel na suchu.
Očekávalo se, že Red Bull bude v kvalifikačním režimu nejrychlejší, ale nyní se očekává, že Ferrari bude mít výhodu 0,13 s. Ale Red Bull přistoupil k tréninku pozvolna.
McLaren se také zdá být kandidátem na pole position s odstupem 0,12 s na Ferrari. Opět s příhlédnutím k tomu, že Red Bull jel v pátek zvolna.
Alpine a Aston Martin mají také silné kvalifikační tempo, což se dalo očekávat po jejich dobrých výkonech v Monaku, což je z hlediska charakteristik velmi podobný okruh.
Mercedesu chybí kvalifikační tempo, nicméně v závodním režimu byl silný. Očekává se, že Red Bull bude nejrychlejší v závodním tempu, McLaren, Mercedes a Ferrari se pohybují v rozmezí 0,15 s.
Ferrari dosáhlo nejlepších časů ve druhém tréninku, přičemž jejich náskok pocházel z rovinek. Je to pravděpodobně kombinace nižšího odporu vzduchu a lepší trakce v zatáčkách. AlphaTauri jsou působivé v zatáčkách s nízkou rychlostí, nicméně ztrácejí v zatáčkách se střední rychlostí a na rovinkách.
Shrnutí:
- Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Charles Leclerc, druhý byl Lando Norris.
- Jezdci týmu Red Bull, Max Verstappen a Sergio Perez, se oba umístili mimo první desítku, Verstappen na 11. a Perez na 18. místě.
- Daniel Ricciardo při svém návratu s týmem AlphaTauri zajel 14. nejrychlejší čas.
- Pierre Gasly z týmu Alpine byl třetím nejrychlejším jezdcem
- Modernizované vozy Red Bull jely na měkkých pneumatikách bez zkušebních jízd na středních pneumatikách, pravděpodobně kvůli sníženému přídělu pneumatik na víkend.
- Carlos Sainz byl téměř o půl sekundy pomalejší než jeho týmový kolega z Ferrari Leclerc, ale byl rychlejší než Verstappen.
- Jezdci Mercedesu a Oscar Piastri z McLarenu byli mimo první patnáctku, ale své nejlepší časy zajeli na středních pneumatikách, čímž překonali Ferrari na této směsi.
Odhad kvalifikačního tempa:
Odhad závodního tempa: