Oslavy 70. narozenin formule 1 – nové milénium

Osm plakátů firmy Automobilist znázorňujících sedm dekád formule 1 – včetně výhledu do budoucna. Takový je koncept, kterým česká společnost slaví ve spolupráci s vedením šampionátu 70. narozeniny formule 1. Každý poster nabízí jeden vůz z dané dekády, který se fanouškům nejvíce zapsal do paměti. V případě let 2000 – 2010 to nemohlo být jiné auto než Ferrari F2002.

Štítky: Automobilist Ferrari Historie Zveřejněno 16. 08 2020 — Lukáš Štěrovský

Ve formuli 1 neexistuje ikoničtější tým, než je Ferrari. Tato italská stáj se jako jediná účastnila každé sezony F1 od jejího počátku v roce 1950. Během svého působení zažila několik nadmíru úspěšných období, stejně jako sérii let neúspěšných. Zlatým obdobím pro Scuderii pak byl začátek nového milénia s Michaelem Schumacherem za volantem.

Právě Němec Ferrari vyvedl z období temna. V roce 2000 získal pro tým první mistrovský titul po 20 letech – a to je třeba zmínit fakt, že kdyby vinou techniky nedošlo rok předtím k nehodě na Silverstone, zřejmě by Italové slavili už tehdy.

Plakát potěší každého pravého fanouška Ferrari!

Schumacher samozřejmě nebyl jediným strůjcem úspěchu. Tým se mohl spolehnout na šéfa Jeana Todta, současného prezidenta Mezinárodní automobilové federace. Do Ferrari tehdy Francouz přišel v roce 1993 poté, co dovedl Peugeot k několika titulům v mistrovství světa v rally. Dalším klíčovým mužem byl technický šéf Ross Brawn a konstruktéři Rory Byrne, Aldo Costa a Nikolas Tombazis.

Společně totiž poté, co Ferrari v roce 2001 získalo další titul, vytvořili jeden z nejúspěšnějších vozů v historii F1 – Ferrari F2002. Právě tento vůz znázorňuje česká firma Automobilist na svém posteru jakožto zástupce dekády po novém miléniu.

Přestože vůz F2002 vypadal podobně jako jeho předchůdce, ve skutečnosti na něm nezůstal kámen na kameni. Monopost měl odlehčené šasi, bočnice, převodovku, zredukovaný byl i systém chlazení, ovšem se zachováním dostatečné funkčnosti. Formule s třílitrovým desetiválcovým motorem debutovala právě kvůli nové převodovce, kterou Ferrari nepřipravilo včas, až ve třetím závodě sezony 2002 v Brazílii, ale od tohoto momentu byla prakticky neporazitelná.

Ferrari tehdy těžilo i s úzké spolupráce s dodavatelem pneumatik Bridgestone.

Schumacher díky F2002 získal statistickou jistotu svého pátého titulu už při Grand Prix Francie, v jedenáctém závodě ze sedmnácti! Ferrari v sezoně 2002 získalo 221 bodů, druhý Williams jich měl 92… Během svého působení získal tento ikonický vůz 28 umístění na stupních vítězů, 11 výher v kvalifikaci a 15 nejrychlejších kol v závodě. Co se jich týče, uspěl v patnácti případech ze sedmnácti! Naposledy se tak stalo v Grand Prix San Marina v roce 2003, v závodě, kterého se zúčastnili bratři Schumacherové den poté, co jim zemřela maminka…

Ikonickou vzpomínku na ikonický vůz teď můžete mít díky plakátu Automobilistu i vy.

I zde platí, že plakát je k dispozici ve 2000 kusech limitované edice, dalších 700 výtisků pak nabízí sběratelská edice.