Neustále zpochybňování Adrianem Neweym, jeden z klíčových aspektů úspěchu Red Bullu

Ochota Adriana Neweyho "zpochybňovat systém" v Red Bullu byla označena za velkou výhodu, která týmu pomohla k úspěchu ve Formuli 1.

Štítky: Adrian Newey Red Bull Zveřejněno 21. 08 2023 — GPF1.cz

Legendární konstruktér F1 je v současné době technickým ředitelem Red Bullu, a přestože přiznává, že odpočítávání jeho odchodu do důchodu je v plném proudu, stále se podílí na chodu týmu. Technický ředitel Red Bullu Pierre Wache si myslí, že způsob Neweyho zapojení, kdy se dívá na celou věc s nadhledem, velmi dobře pomáhá týmu dostat ze sebe to nejlepší.

“Struktura je udělaná tak, abychom měli v systému lidi, kterým důvěřujeme, ať už na trati, nebo v továrně, a mohli rozvíjet práci tak, jak chceme,” řekl Wache. “Adrian, on jde do každé oblasti, kde chce být schopen komunikovat se všemi a bude zpochybňovat systém. Je to pro něj šance, aby mohl v některých oblastech proniknout do malých detailů a v jiných zase získat nadhled. Když děláte svou práci a máte po boku někoho, koho dobře znáte, pokud uděláte ten krok zpět, může to být obrovský přínos.

Záměrem všech v týmu je zrychlit auto, ale způsob, jakým to každý dělá, bude jiný. Takže si myslím, že rovnováha, kterou máme, je docela dobrá.”

Kromě toho, že se Wache dívá na celkový obraz Red Bullu, říká, že Newey byl schopen nabídnout několik přímých rad, pokud jde o nová pravidla pro přísavný efekt, která vstoupila v platnost na začátku roku 2022. Newey se proslavil tím, že fenomén ground effectu studoval už na univerzitě a v F1 začal pracovat právě na konci její předchozí éry ground effectu. Historické znalosti, které z té doby měl, prý Red Bullu hodně pomohly, aby se se svým aerodynamickým konceptem vydal správnou cestou.

Domněnky, že Neweyho vedení pomohlo Red Bullu odvrátit velké riziko poskakování (porpoisingu), Wache popřel, ale tvrdí, že existovalo jasné vedení ohledně dalšího klíčového aspektu nové generace vozů – tuhosti podlahy.

“Na poskakování ne, ale na ostatní ano,” řekl o tom, co Newey týmu napověděl ohledně vozů s přísavným efektem. “Na nějakou tuhost podlahy a na všechno, co by mělo být, bylo upozorněno už dříve. S poskakováním se nepočítalo, ale na jízdu ano.”