Nerovný boj Red Bullu o bod za nejrychlejší kolo – Pérez chce vysvětlení

Navzdory tomu, že Red Bull skončil na prvním místě, vyhrál Sergio Perez a těsně za ním skončil Max Verstappen, ani jeden z nich nebyl s výsledkem plně spokojen.

Štítky: Helmut Marko Max Verstappen Red Bull Sergio Pérez Zveřejněno 20. 03 2023 — Jiří Košta

Tento vroucí pocit se projevil v místnosti po závodě, když rozhovor mezi dvojicí panovalo menší napětí.

Mexická hvězda pohodlně vyhrála, zatímco Verstappen se ze své startovní pozice 15. probojoval až na druhé místo. Navzdory tomu, že obhájce titulu chtěl závodit a jít za výhrou, dostal v podstatě pokyn, aby neriskoval.

V posledním kole však Verstappen sešlápl pedál na zem a zajel nejrychlejší kolo.

Pérez lehce zmatený, proč do toho jeho kolega mohl jít, přičemž on ne: „Mám nakonec nejrychlejší kolo? V posledním kole jsem byl překonán?”

Verstappen odpověděl: „V posledním kole, ano.”

Pérez o tom chvíli přemýšlel a zeptal se: „Neřekli ti, abys držel rychlost stejnou?”

Verstappen: „33,0, ano. Ale pak jsem se zeptal, jaké bylo nejrychlejší kolo, a myslím, že to bylo o desetinu rychlejší než to, co jsme měli my.”

Během posledních kol se Pérez zeptal svého týmu, zda oba jezdci dostali pokyn, aby drželi své tempo. Řekl, že měl obavy z možných problémů se spolehlivostí poté, co Verstappen utrpěl v kvalifikaci poruchu hnacího hřídele.

„Je zřejmé, že mají více informací než my,” řekl Pérez poté.

„Myslím, že tým odvedl fantastickou práci, když nás nechal závodit. Jen jsem měl pocit, že došlo k bodu, kdy, nevím, posledních zhruba 10 kol jsme měli velmi podobné tempo, o desetinu rychlejší nebo pomalejší, a prostě jsem měl pocit, že rozdíl by byl pravděpodobně trochu trochu méně nebo trochu více, ale nic by to nezměnilo.

Jen jsem přemýšlel o autě. Měl jsem nějaké podivné vibrace a očividně to, co se stalo Maxovi, bylo dnes v mé mysli a jsem si jistý, že to bylo také v hlavě týmu. Takže šlo jen o to, zajistit, aby oba vozy skončily dva, aby získaly co nejvíce bodů.”

Podle poradce Red Bullu Helmuta Marka byl tlak v posledním kole jen „typickým“ chováním Maxe.

„Bylo to nekontrolovatelné,” řekl Marko rakouské televizní stanici ORF.

„To je jen Max. Oba se neustále ptali, kdo zajel nejrychlejší kolo, a Max čekal do posledního kola, aby Pérez nemohl oporovat. Znamená to pro něj vedení v mistrovství světa. Se závodem jsme velmi spokojeni.”

VW ID.7 se bude vyrábět po celém světě