Nejvyšší šéf Mercedesu: Formule E nenabízí stejný zážitek jako F1

Nejvyšší šéf Mercedesu Ola Källenius se v nejnovějším rozhovoru pro web TopGearu vyjádřil o rozdílech mezi formulí E a F1. Právě šampionát elektrických monopostů Mercedes příští rok opustí poté, co se letos ve své první kompletní sezoně stal mistrem světa.

Štítky: Formule E Mercedes Zveřejněno 11. 09 2021 — Lukáš Štěrovský

Jeho krok je na první pohled o to zvláštnější, že Stříbrné šípy se jako automobilka zavázaly k tomu, že do doku 2030 budou vyrábět čistě elektrické vozy, které označují zkratkou EQ.

„Víte, formule E je něco vzrušujícího a nového. Letos jsme vyhráli šampionát v naší první kompletní sezoně. Ale abychom byli opravdu upřímní, nedokážeme si představit, že bychom z formule E mohli v krátkodobém nebo střednědobém horizontu získat více zkušeností než z formule 1, a to je pro nás důležité,“ popisuje Källenius.

„Šli jsme do toho, bylo to vzrušující a progresivní, a vyhráli jsme. Teď ale vezmeme peníze a vložíme je do specializované elektrické platformy, kterou jsme oznámili na konci července,“ naráží na výrobu elektrických osobních aut.

„Zaměříme se i na další motoristické aktivity, na formuli 1, což je pro nás nejvyšší liga,“ dodává s tím, že Mercedes hodlá ctít svoji závodní historii a nehodlá se z motorsportu stáhnout, jak se dříve spekulovalo. „První automobilový závod v roce 1894 vyhrál vůz s motorem Daimler. Nejsme jen vynálezci automobilu, ale Mercedes byl nejprve závodní značkou.

Proto zůstáváme oddáni F1, vrcholu motorsportu, nejlepší a nejnapínavější show s nejlepšími jezdci, to je pro nás to pravé,“ říká vrchní představitel Mercedesu. Jednu změnu ale přece jen chystá, a to udělat královnu motorsportu ekologičtější.

„Dostaneme formuli 1 do neutrální pozice, co se emisí CO2 týče. S novým pohonným ústrojím zvýšíme elektrifikaci, přejdeme na syntetická nebo biologická paliva. Mercedes konkrétně má už plán, jak být neutrální co do emisí CO2,“ libuje si.