Nedostatečně odolné pneumatiky jsou jedním z hlavních problémů Ferrari
Carlos Sainz věří, že pneumatika Pirelli formule 1 je příliš citlivá na tlak a teplotu, a že to pravděpodobně hrálo roli v kontroverzních incidentech v Baku.
Závodník Ferrari se poměrně kriticky vyjádřil na adresu Pirelli po Baku, kde po defektech pneumatik odstoupili Lance Stroll s Maxem Verstappenem.
„Musíme čelit dvěma různým problémům. Zaprvé, podle mého názoru by jezdci neměla pneumatika selhat nebo selhat v závislosti na rozdílu dvou PSI (jednotka tlaku) nahoru nebo dolů.
Zadruhé, pokud existují obavy, že by pneumatika mohla selhat pod určitým tlakem, pak by týmy nikdy neměly vystavovat své závodníky riziku, že pneumatika vybuchne jen z výkonnostních důvodů. Není žádným tajemstvím, že týmy hledají způsoby chlazení a ochranu před přehřátím pneumatiky. Víme, že se Pirelli přehřívá a všichni bojují s teplotou zadních pneumatik,” říká Sainz.
„Baku nebylo výjimkou, takže jsem si jist, že každý tým dělal vše, co bylo v jeho silách, aby udržel teploty a tlaky na co nejnižší úrovni. Jestli šly pod své limity, to mohou vědět pouze tyto týmy. Ale my jsme velmi dobří v kvalifikaci při zahřívání pneumatik. V závodě s používáním nejsme moc dobří.
Takže to nám dává určité vodítka k důvodům, proč jsme nebyli v závodě tak dobří, vysvětlení, proč můžeme v kvalifikaci zajistit, aby to fungovalo během jednoho kola, ale proč to v závodě nejde. Existuje takový trend.”
Aniž by to zcela vysvětlil, Sainz usuzuje, že pokud ostatní týmy fungují pod minimálním tlakem, aby maximalizovaly chlazení pneumatik, vysvětlilo by to, proč je Ferrari v kvalifikaci relativně lepší, když je úkolem rychle generovat teplotu pneumatik, než závod, kde je úkolem udržet dostatečně chladné pneumatiky. Celkově to podporuje nový po závodní protokol, kdy FIA může vzít pneumatiku použitou v závodě a měřit její tlak poté, co se ochladí a poté zahřeje dečkami.
„Myslím, že se lidé musí pouze soustředit na předpisy od Pirelli. Před F1 jsem nikdy nezažil tolik degradací pneumatik, přehřátí a jejich citlivosti, kde vám poloviční PSI nebo pětistupňové teploty mohou poskytnout tolik výkonu.
Takže jako jezdec jsem se ohledně technického porozumění, a toho, jak pneumatika funguje, naučil hodně. Hodně mi to otevřelo oči. Těchto posledních sedm let bylo velkou dávkou učení. Pokud jsou tlaky po Safety Caru příliš nízké, jsme jako jezdci příliš ohroženi. Se vší úctou k Pirelli tvrdím, že pneumatika by měla být odolnější vůči různým podmínkám.“
Lincoln se také zapřísáhl k pouze elektrickým vozům od roku 2030