Dráha pro dragstery byla nebezpečná, rozčiluje se Leclerc

V kvalifikaci ho z boje o pole position vyřadily potíže s palivovým systémem. V závodě se však zdálo, že by Charles Leclerc mohl dostát svému slibu. Chtěl udělat vše pro to, aby se ve Ferrari opět smáli. Opravdu se snažil. Ale trať na Hockenheimringu měla jiný názor.

Štítky: Charles Leclerc Ferrari GP Německa Zveřejněno 28. 07 2019 — Martina Nová

V deštivém závodě se snažil být monacký závodník pozorný zejména v zatáčkách, kde jeho ferrari mělo problémy s dotáčivostí. V momentě, kdy se Leclerc prokousal na druhé místo a mohl dokonce začít stahovat prvního Hamiltona, o slovo se přihlásila dragster dráha. Monačan nevybral poslední dvojici zákrut a i přes veškeré snahy se nedokázal vyhrabat ze štěrku.

„Bylo to velmi kluzké. Podle mého názoru je nepřijatelné mít tento typ asfaltu na výjezdu z posledních dvou zatáček. Jedná se o dragster dráhu, a jakmile se na ni dostanete, je to velmi nebezpečné,“ rozčiloval se Charles Leclerc při zdůvodnění havárie.

„Moje chyba nebyla tak velká, na tomto typu asfaltu jsem neměl absolutně žádnou kontrolu nad autem,” hájil se závodník stáje z Maranella. „Což ale není omluva pro to, že jsem chybu udělal. Beru za to plnou zodpovědnost. Ale myslím si, že tento typ asfaltu by na trati formule 1 být neměl.“

Právě dragster dráha se stala osudnou několika dalším závodníkům. Svůj monopost na stejném místě rozbil téměř okamžitě po Leclercovi také Lewis Hamilton, který tím ztratil vedoucí pozici a propadl se hluboko do pole, odkud už se nevyškrábal. Také Nico Hülkenberg neubrzdil svůj renault v zatáčce 15 a musel odstoupit ze závodu.

Monačana nehody litoval zejména proto, že auto bylo konkurenceschopné a mohl s ním bojovat o nejvyšší pozice. „Hodně mě to mrzí kvůli fanouškům a celému týmu. Mrzí mě to kvůli každému, kdo na autě pracoval, aby bylo připraveno na závod. Je to obrovská škoda,“ řekl Leclerc.

Diskuse k článku

Napsat komentář