Mick Schumacher prozradil, že o jeho služby má zájem několik týmů
Mick Schumacher stráví letošní sezonu jako rezervní jezdec Mercedesu, ale Němec už má za cíl dostat se zpět do závodní sedačky pro rok 2024.
Třiadvacetiletý jezdec se k Mercedesu připojil v prosinci poté, co strávil dvě sezony závoděním za Haas, přičemž americký tým se rozhodl neprodloužit jeho smlouvu a místo toho jej nahradil krajanem Nico Hulkenbergem.
Schumacher bude nyní sloužit jako třetí jezdec za Lewisem Hamiltonem a Georgem Russellem v týmu, za který jeho otec Michael závodil v letech 2010 až 2013. Když se však dívá na potenciální návrat na startovní rošt v roce 2024, Schumacher očekává své úspěchy ve svém v juniorské kariéře a v F1 mluvit za vše.
Schumacher v rozhovoru pro média po uvedení nového vozu Mercedes na trh W14 řekl: „Samozřejmě neexistuje žádná záruka, že se vrátím na startovní rošt v roce 2024, ale jsem v pohodlné pozici, kde cítím, že se mohu učit, a můžu z letošního roku vytěžit maximum, i když neřídím.
Ale s výsledky, které jsem ukázal v juniorských kategoriích, ale také v F1, jsem si jistý, že příležitosti budou. Během zimy se už pár lidí zmínilo, že je zájem, takže v tomto smyslu se příliš neobávám.”
I když v této sezoně nebude závodit v F1, pokud nebude muset zastupovat Hamiltona nebo Russella, Schumacher neplánuje změnit způsob, jakým se připravuje na víkendy Grand Prix, nebo jak se bude chovat v průběhu roku.
„Pořád pravděpodobně zvolím velmi podobný přístup. Do víkendu půjdu s přemýšlením, jako bych jel závodit, abych byl připraven.
Ale protože je to velmi odlišný rok, zkusím a uvidím, co se z toho můžu naučit, odnést si z této zkušenosti a být co největším pomocníkem týmu.
Částečně proto, že mám zkušenosti s řízením, ale také mám mentalitu, že vím, jaké to je přiblížit se k víkendu. Určitě zachovám stejný přístup a udržím vzrušení na vysoké úrovni.“
Bývalý člen Akademie jezdců Ferrari očekává, že jeho zkušenosti se závoděním v této nové generaci vozů využije k tomu, aby pomohl Hamiltonovi i Russellovi.
„Za prvé, mám zkušenosti s řízením loňského vozu, což je nová generace. To znamená, že přístupy, které budu mít v simulátoru, budou velmi podobné těm, které budou mít závodní jezdci na trati.
Pokud jde o to přímé srovnání, budu moci mluvit o modelech času, mluvit o tom, jak se auto chová nebo by se mělo chovat, a proto budu moci simulátor poměrně rychle měnit a přizpůsobovat.
Doufám, že s ohledem na to budeme schopni týmu poskytnout spolehlivou zpětnou vazbu, ale také sadu možností, které budou fungovat na trati.”