Mercedes pracuje na tom, jak nepřepálit personál

Šéf Mercedesu Toto Wolff prohlásil, že součástí příprav na letošní sezonu je i skládání plánu, který má předejít vyhoření u zaměstnanců stříbrných šípů. Může za to především nabitý a až příliš dlouhý kalendář, který bude letos nejdelší v historii sportu.

Štítky: 2023 Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 17. 01 2023 — Vašek Štěpánek

Letošní sezona formule 1 má být tou nejdelší v dosavadní historii. Týmy čeká celkem 23 závodů na pěti kontinentech. Nemůžeme vyloučit ani před časem zrušenou Grand Prix Číny, která by se ještě mohla do kalendáře vrátit.

Tamní úřady rozvolňují restrikce vůči trvající epidemii koronaviru a pokud se situaci podaří zvládnout dobře, Šanghaj by se nakonec mohl vrátit. Když k tomu připočteme i šest sprintů, je před námi 29, možná 30 závodů, a to je už opravdu hodně.

Náročnost dlouhých sezon už pociťují i týmy, které už v minulosti volaly po snížení velkých cen, to se ale nestalo. Mercedes [resp. Toto Wolff] proto plánuje zavést ‚razantní stopku‘, která má chránit zdraví všech zaměstnanců německé automobilky.

„Musíme především chránit sami sebe a jako tým se musíme ujistit, že děláme to nejlepší pro nás a pro zachování dobrých výsledků. Letos nás čeká 23, možná 24 závodů a je náročné být na každém závodě v dobré kondici.

Cestování je aktuálně pro naše mechaniky, inženýry a lidi z marketingu stresující a pokud tohle budou dělat celý rok, zničí je to. Snažím se proto dát dohromady plán, který předejde vyhoření u našich zaměstnanců,“ přiznal šéf Mercedesu.

Toto Wolff už vloni experimentoval – závodů v Japonsku a Brazílii se nezúčastnil a svou stáj vedl z kanceláře u sebe doma. Rodák z Vídně si sice odpočinul, ale zároveň se mu tým na dálku řídilo velice obtížně.

„Vynechat ‚jeden dva‘ závody je fajn. Člověk si trochu odpočine, ale řídit tým takhle nejspíše nikdo nezvládne. Když byl tým v Japonsku, měl jsem k dispozici veškerá data, a přesto jsem se ztrácel a chyběl mi kontakt s lidmi.

Je to jiné a člověk si připadá sám. Každopádně jsem se tím inspiroval a od letošní sezony to navrhnu každému zaměstnanci. Někdo stres z cestování zvládá lépe, někdo hůř. Myslím si ale, že každý mechanik a inženýr by letos mohl dva závody vynechat.

Uvidíme, je to jen návrh, na kterém ještě budeme pracovat a musíme zvážit jeho pozitivní a negativní dopady. Nicméně, je to cesta, po které bychom mohli všichni jít, protože zvládnout všechny letošní závody bude extrémně náročné,“ zamýšlí se Wolff.