Mercedes posledními úpravami aktivoval velký objem přítlaku

Mercedes potvrdil, že nově nasazené díly fungují dobře, i nadále ale musí stříbrné šípy vyčkat na data ze závodu. I přes viditelné zlepšení si není německá automobilka jistá, s jakým konceptem monopostu pracovat.

Štítky: Mercedes Mike Elliott Zveřejněno 21. 05 2022 — Vašek Štěpánek

Mercedes přivezl do Španělska velký balík novinek. Stáj z Brackley se zaměřila především na podlahu, která stříbrným monopostům údajně dělá ty největší problémy. Zdá se, že Mercedes ve Španělsku ale začíná svůj vůz W13 chápat.

Solidní tempo a časy z prvních dvou tréninků potvrdili Lewis Hamilton a George Russell také v sobotu, kdy nováček u Mercedesu v kvalifikaci obsadil čtvrté místo a sedminásobný mistr světa skončil šestý. Technický šéf týmu Mike Elliott je s pokrokem spokojen.

„Mám radost z toho, s jakou jistotou tým tady pracuje. Už včera jsme si říkali, že bychom se mohli zlepšit a dnes jsme naše očekávání naštěstí potvrdili. Samozřejmě pořád nejsme tam, kde bychom si přáli být.

Myslím si ale, že z nálady týmu a pilotů je viditelné nadšení a naděje. Nemůžeme ale usnout na vavřínech, i víkend v Miami jsme zahájili dobře a ve finále jsme se propadli. Možná nám ale právě tyto zkušenosti pomohly zlepšit se tady ve Španělsku,“ zamýšlí se Elliott.

Technický ředitel Mercedesu dále popsal, co konkrétně se na voze W13 zlepšilo. „Přivezli jsme novou podlahu, která hodně tlumí poskakování. Díky tomu můžeme našemu autu nastavit nižší světlou výšku a získáme tím i velkou část přítlaku.

Pořád ale nemůžeme naše auto nastavit na tu úroveň, kterou nám ukazují simulátory, jsme tomu ale rozhodně blíž než v předešlých závodech, což je skvělé znamení. Nyní musíme jen počkat na závod, který nám dodá další potřebná data,“ vysvětlil Elliott.

Mercedes má ve Španělsku ještě jeden důležitý úkol – právě zde by se měla německá značka rozhodnout, v jakém konceptu vozu bude pokračovat, zda dá přednost jinému řešení anebo zda bude skutečně pokračovat s autem s ‚nulovými‘ bočnicemi.

„Jak jsem řekl, musíme si počkat až na závod, který nám toho hodně napoví. Potom dojdeme k rozhodnutí. Je ale velmi pravděpodobné, že zůstaneme u stávajícího konceptu, a to už jen i kvůli rozpočtovým stropům, které nám komplikují situaci.

Myslím, že naše auto už začínáme chápat a pokud jej budeme dobře vyvíjet, můžeme pořád bojovat s týmy vpředu, protože na ně zatím tolik bodově neztrácíme. Bude to ale velmi těžké, protože Ferrari i Red Bull odvádí skvělou práci,“ zakončil technický šéf Mercedesu.