Mercedes od svých vylepšení nečeká zázraky
Černé šípy měly upgrady nasadit už na Imole. Kvůli zásahu vyšší moci se ale závod v Itálii zrušil. Mercedes nové díly přivezl tak až do Monaka a vizuální změny jsou markantní. Šéf týmu Toto Wolff ale krotí vášně a od ‚nového‘ vozu nečeká zázraky.
Mercedes měl podobně jako vloni těžký úvod sezony. V prvních pěti závodech se německá automobilka zmohla jen na jedny stupně vítězů v Austrálii. Aby toho nebylo málo, hlavní stáj Mercedes je aktuálně až za svým zákaznickým týmem Aston Martin.
Osminásobní vítězové poháru konstruktérů tak museli jednat. Do evropské části šampionátu přijely černé šípy výrazně upravené. Monopost W14 bude mít od nadcházející Grand Prix v ulicích Monte Carla bočnice, které se podobají filosofii Aston Martinu a Alpinu.
Moderátor Miloš Pokorný je hostem nejbližšího živého KOLO na KOLO 1. června v Liberci. VSTUPENKY ZDE.
To jsou ale jen ty nejvíce viditelné úpravy. Aktualizace přišly také v oblasti předního a zadního zavěšení kol a další novinkou je podlaha. Bude Mercedes konkurenceschopný? To se těžko odhaduje, šéf týmu ale nečeká zázraky.
„Ve formuli 1 něco jako zázraky neexistují, bohužel. Takže opravdu nečekám, že bychom měli být najednou na úrovni Red Bullu, to se upřímně nestane. Potrvá ještě hodně času, než je budeme moci technologicky dohnat.
Určitě se ale těším, co nám nový balíček ukáže. Jedná se spíše o řešení našich problémů se starým vozem, než o čisté zlepšování a hledání času na kolo. Nečekejte tak, že bychom měli být o půl sekundy rychlejší.
Realističtější odhad je kolem ‚dvou tří‘ desetin. Určitě nás to posune, ale chápeme to spíše jako nový základ, od kterého se musíme odrazit. Rozhodně se nejedná o změny, které nás posunou na špičku startovního pole,“ shrnul Toto Wolff.
Otázkou je, zda skutečně uvidíme funkčnost nových dílů už v Monaku. Závod v knížectví je velice atypický a novinky se nemusí okamžitě projevit. Pro Mercedes tak bude více vypovídající víkend ve Španělsku, kde aktualizované balíčky čeká ostrá zkouška.