Mercedes má pochybnosti o tom, jak Tsunoda ovlivnil závod

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff vznesl otázky ohledně odstoupení Yukiho Tsunody z Velké ceny Nizozemska, která údajně pomohla k vítězství Maxe Verstappena.

Štítky: AlphaTauri Toto Wolff Yuki Tsunoda Zveřejněno 5. 09 2022 — Jiří Košta

Tsunoda, který jezdí za juniorský tým Red Bull AlphaTauri, zastavil ve 48. kole ze 72 a následující období Virtualního Safety Car poskytlo Verstappenovi účinnou zastávku v boxech, zatímco ho doháněl Lewis Hamilton.

Okolnosti spojené s tím, že Tsunoda nedokončil, však zvedly obočí poté, co se připravil odstoupit ze závodu tím, že si rozepnul bezpečnostní pásy.

Po sérii kontrol, včetně opětovného upevnění popruhů, byl Tsunoda znovu poslán na trať pouze pro AlphaTauri, aby mu řekli, aby odstoupil po pouhých čtyřech zatáčkách.

Na otázku, zda by měla FIA incident vyšetřit, Wolff odpověděl: „Kdybychom bojovali o šampionát, bylo by to něco, na co bych se pozorně podíval.

Co je potřeba vyšetřit kvůli bezpečnosti jezdců, že pilot zastavil, odepnul si pásy, udělal celé kolo, vjel do boxů, problém se nevyřešil, znovu zapnul bezpečnostní pásy a vyjel, poté znovu zastavil auto.

To pravděpodobně změnilo výsledek závodu, který jsme možná mohli vyhrát.”

Wolff řekl, že bez VSC by Verstappen opustil boxy za Hamiltonem až o osm sekund.

„Měli bychom šanci a stratég řekl, že vítězství je na místě. Bylo by to velmi těsné.”

Japonský jezdec Tsunoda ve své verzi událostí řekl: „Myslel jsem si, že je problém s levou zadní pneumatikou, a tak mi můj inženýr řekl, abych zastavil.

Ale v datech jsme neviděli žádný jasný problém. Proto jsem se rozjel, abychom se vrátili do boxů, abychom nasadili novou pneumatiku. Ale poté jsme viděli jasný problém v datech, takže jsme znovu zastavili.”

Tsunoda dostal od FIA důtku za jízdu s uvolněnými bezpečnostními pásy. Stewardi nakonec rozhodli, že jeho odstoupení bylo způsobeno problémem s diferenciálem.

MG odhalilo finální verzi MG4 EV