Herta zatím nechce o svém možném vstupu do F1 ani slyšet

Mladý Američan se svěřil, že množství zpráv o jeho možném přestupu do F1 je natolik velké, že už o něm nechce ani slyšet. Herta si dokonce vypnul i vyzvánění telefonu – nyní se pilot stáje Andretti soustředí na konec sezony v IndyCar a až poté se bude rozhodovat o svých dalších možnostech.

Štítky: AlphaTauri Colton Herta IndyCar Zveřejněno 5. 09 2022 — Vašek Štěpánek

Fernando Alonso svým přestupem do Aston Martinu vytvořil interní zemětřesení v paddocku F1. V tuto chvíli se v zákulisí odehrávají velké politické hry, které definitivně rozhodnou o tom, kdo a kde bude příští sezonu závodit.

S volnou sedačkou u Alpinu byl nejprve spojován Oscar Piastri. Jak se ukázalo, Australan neměl s Alpinem de facto žádnou platnou smlouvu, a tak služby mladého závodníka oficiálně patří McLarenu. Stáj z Wokingu včera Piastriho potvrdila na roky 2023 a 2024.

Kdo tedy půjde do Alpinu? Původně to mluvilo o Micku Schumacherovi. Veškerá pozornost se ale od víkendu v Belgii přemístila na Pierra Gaslyho. Šéf Alpinu Otmar Szafnauer má o Gaslyho takový zájem, že je ochoten Francouze vyplatit z jeho aktuální smlouvy.

Gasly má totiž pořád platný kontrakt s AlphaTauri (Red Bullem) i pro rok 2023. Poradce Red Bullu Helmut Marko ale už potvrdil, že Gaslymu nebude stát v cestě a pokud budou ze strany Alpinu splněny veškeré požadavky, Gasly bude volný a bude moci přestoupit.

Tím se ovšem uvolní místo ve stáji z Faenzy. Sedačku vedle Yukiho Tsunody by mohl získat i Mick Schumacher, který má končit se spoluprací s jezdeckou akademií Ferrari a stane se tak volným agentem. Marko ale uvedl, že mladý Schumi nepřipadá v úvahu.

Rakušan si uvědomuje sílu amerického trhu a rád by vedle Tsunody posadil 22letého Coltona Hertu. Ten byl s F1 původně spojován přes McLaren, a dokonce se v červenci zúčastnil testů v portugalském Portimau a nevedl si vůbec špatně.

Spekulace sílí, a to natolik, že už i samotného Hertu rozčilují. „Zatím k tomu nemám co říct, v tuto chvíli se soustředím na konec sezony v IndyCar. Máme před sebou poslední dva závody a rád bych je zakončil s čistou hlavou a na vysoké úrovni.

Těchto spekulací je tolik, že mi neustále zvoní telefon a rozčiluje mě to. Vypnul jsem si svá upozornění a už vůbec nečtu zprávy, je to neúnosné. Svému tátovi jsem řekl, aby mi podobné spekulace a novinky vůbec nepřipomínal.

Jak už jsem řekl, v tuto chvíli se soustředím na poslední dva víkendy v IndyCar a až bude po nich, s otcem se porozhlédneme po našich možnostech, pokud vůbec nějaké máme. Až poté dojdeme k nějakému rozhodnutí a vyjádření,“ vysvětlil Herta.

Američan v tuto chvíli závodí v týmu Michaela Andrettiho, ten už uvedl, že pokud by měl jeho pilot šanci dostat se do formule 1, nestál by mu v cestě, naopak. Andretti by byl první, který by místo Hertovi přál. Samotný pilot ale do F1 nechce jen proto, aby tam byl.

„Byl bych rád, kdybych se do F1 dostal, je to klenot v motorsportu a každý by tam chtěl být. Nechci ale do formule 1 jen tak bezhlavě vkročit. Jak už jsem řekl, zvážím své možnosti, pokud nějaké existují a podle toho se rozhodnu.

Rád se do F1 připojím s projektem, ve kterém budu moci zůstat dlouhodoběji a budu v něm mít důvěru, že má smysl. Nechci přijít do F1 z ničeho nic a jen si odškrtnout, že tam jsem. Rád bych tam něco dokázal,“ zamyslel se Herta.