Mercedes hlásí dobré zprávy: Po dvou letech se to chová jako auto!
Toto Wolff opatrně vyjádřil naději, že Mercedes před sezónou F1 2024 dosáhl se svým vozem pokroku, a to na základě pozitivní zpětné vazby od simulátorového jezdce Anthonyho Davidsona.
Po dlouhém období dominance v tomto sportu se Stříbrné šípy od zavedení nových pravidel kolem přísavného efektu v roce 2022 potýkaly s problémy ve srovnání s některými svými soupeři, když v této sezoně získaly pouze jedno vítězství a v roce 2023 zůstaly bez vítězství. Nicméně vzhledem k tomu, že se tým rozhodl pro nadcházející sezónu změnit koncepci svého vozu, Wolff již dříve naznačil, že tým “má šanci” přiblížit se k Red Bullu.
Zdá se, že to podpořily i komentáře bývalého jezdce F1 a nyní televizního komentátora Davidsona, který pro Mercedes pracuje na simulátorech.
V rozhovoru pro The Telegraph Wolff o nedávném rozhovoru s Davidsonem řekl:
“Jezdil v Melbourne na simulátoru. A řekl: ‘Poprvé po dvou letech se to auto cítí jako auto.’ Samozřejmě bych byl rád, kdyby to odpovídalo výkonům na trati – v posledních dvou letech jsme viděli, že tomu tak vždy nebylo.”
Ačkoli se Wolff zdráhá činit odvážné předpovědi, šéf týmu zdůraznil, že je důležité zachovat si pozitivní pohled na to, zda se Mercedes může vrátit na cestu k vítězství v šampionátu.
“Vždycky věřím, že je to možné,” řekl Wolff. “Nemůžete začít sezonu s postojem: ‘Tohle nebude možné’. Loni jsme viděli u McLarenu, jaký obrovský krok udělali s jedinou modernizací.
Podepsali jsme dvouletou smlouvu s Lewisem [Hamiltonem] a dlužíme to jemu, Georgi [Russellovi] i celému týmu, abychom se mu v letech 2024 a 2025 plně věnovali. Myslím, že je to možné.”
Wolff nedávno podepsal novou smlouvu, podle níž zůstane šéfem týmu a výkonným ředitelem Mercedesu až do konce roku 2026. Navzdory náročným časům, které pro tým v posledních dvou letech nastaly, se Rakušan podle svých slov “cítí dobře”.
“Jsem součástí tohoto týmu v různých funkcích,” komentoval Wolff. “Jsem spoluakcionářem. Jsem členem představenstva. To jsou věci, které se nezmění, ať už budu mít jakoukoli výkonnou nebo nevýkonnou funkci.
Ale cítím se dobře. Rizikem je pro mě vždycky spíš nuda než vyhoření. A proto přijímám výzvy, které dnes máme, i když mi někdy připadá, že je velmi, velmi těžké je zvládnout.”
Mercedes představí svůj vůz pro rok 2024 14. února na okruhu Silverstone, první závodní víkend sezony odstartuje 29. února v Bahrajnu.
NOVÝ online MAGAZÍN O FORMULI 1 – KOLO NA KOLO
- Jak si mohl Ayrton Senna zachránit život
- Špinavé praktiky Tota Wolffa
- Jak si Emerson Fittipaldi zkomplikoval F1 kariéru
- Pravé důvody rozchodu Haase a Günthera Steinera