Mercedes bude v honičce za lepším výkonem v Melbourne “experimentovat”

Ředitel týmu Mercedes Formule 1 Andrew Shovlin uvedl, že tým připravuje pro víkendovou GP Austrálie "experimenty", kterými se snaží vyřešit problémy s vozem W15.

Štítky: Mercedes Zveřejněno 15. 03 2024 — GPF1.cz

Vůz trápilo poskakování, zejména při nízkém množství paliva v kvalifikaci, a jeho nedostatečný výkon ve vysokorychlostních zatáčkách oproti soupeřům byl v Saúdské Arábii velmi patrný. Shovlin naznačuje, že tým vyzkouší v nadcházející Velké ceně Austrálie různé přístupy a bude pokračovat ve zdokonalování vozu.

“Určitě máme data, která jsme si z Džiddy odvezli,” řekl. “Také se díváme na data ze závodu v Bahrajnu, z bahrajnského testu a vymyslíme plán, jak přistoupíme k volným tréninkům v Melbourne. Ale není to jen na základě toho, co jsme udělali v Džiddě. V rámci oddělení aerodynamiky, oddělení dynamiky vozidla probíhá spousta práce.

Snažíme se tam navrhnout nějaké experimenty, které nám snad dají směr, který bude dobrý pro výkon.”

Shovlin potvrzuje, že jedním z klíčových problémů, na které se tým s ohledem na Austrálii zaměřuje, je výkon v rychlých zatáčkách. Naznačuje, že slabost, která se v Bahrajnu ukázala jako nákladná, byla způsobena kombinací několika faktorů.

“Je to několik věcí,” řekl.  “Jednou z nich byla nevyváženost, která byla špatná. Takže ty velmi rychlé zatáčky, od nichž zdi nejsou nijak zvlášť daleko – tedy ty, kde chce a potřebuje mít jezdec velkou jistotu – a docela často jsme se chytali do přetáčivosti, pokud se opravdu opřeli do pneumatik.

A dokážete si snadno představit, jak je to pro jezdce znepokojující. Nyní to bylo faktorem v kvalifikaci i v závodě. V kvalifikaci jsme také trochu trpěli poskakováním. V závodě to byl menší problém. V autě je více paliva. Jedete o něco pomaleji. A zdálo se, že se to uklidnilo a nebyl to takový problém.

A pak je velký problém, že tam nemáme dostatečnou přilnavost. Takže to je jedna z věcí, na které tento týden tvrdě pracujeme, protože Melbourne má podobný charakter zatáček. Takže děláme hodně práce, abychom se pokusili pochopit, proč se zdálo, že nemáme takovou přilnavost jako někteří naši blízcí konkurenti.

Zčásti si jezdci stěžovali na poskakování,” pokračoval. “Takže jsme hledali způsoby, jak to zlepšit. Můžete si hrát se světlou výškou můžete si hrát s tuhostí zavěšení, a to vše se zdá být účinné. A také se prostě snažili vyladit vyvážení v celém rozsahu rychlostí. Jaké je tedy auto v nízkých rychlostech? Jaké je ve vysokých rychlostech?

Když něco změníte, můžete vidět rozdíly. Takže když v jednom autě provedete změny, můžete vidět, jak si vede v jednotlivých jízdách. Můžeme se také podívat na celkový výkon obou vozů, ale v zásadě omezení, která jsme měli v kvalifikaci a závodě, byla u obou vozů v podstatě stejná. Takže vám to říká, že to není malý rozdíl, že to není malinký kousek odklonu nebo pružiny či tyče sem a tam. Je to něco zásadnějšího, co musíme prozkoumat a pochopit.”