McLaren v roce 1980 jako první nasadil uhlíková vlákna. Teď je zkusí recyklovat

McLaren oznámil, že na vozech Lando Norrise a Oscara Piastriho při letošní Velké ceně Spojených států vyzkouší použití nejmodernějších recyklovaných uhlíkových vláken (rCF).

Štítky: McLaren Technika Zveřejněno 14. 10 2023 — GPF1.cz

Jedná se o nejnovější krok v rámci cíle týmu z Wokingu vyvinout do roku 2030 plně obnovitelný vůz F1 a pomoci identifikovat a testovat průkopnické technologie a materiály na cestě k dosažení cíle čisté nuly. McLaren spolupracoval s organizací V Carbon zabývající se kompozitními materiály, aby získal recyklované materiály vyrobené pomocí nově vyvinutých technologií, přičemž komponenty vozu vyrobené pomocí rCF budou první svého druhu a budou použity na panelech pro označení kokpitu MCL60.

Podle tiskové zprávy společnosti McLaren patří mezi ekologické výhody recyklovaných uhlíkových vláken 90% snížení emisí během životního cyklu ve srovnání se standardními uhlíkovými vlákny, což odpovídá 27 tunám emisí uhlíku na každou tunu použitého materiálu. To znamená, že pokud by pouhé 1 % uhlíkových vláken vyrobených na celém světě v roce 2022 tvořilo rCF, ušetřilo by to 32 535 tun emisí uhlíku, což odpovídá polovině celkových emisí společnosti McLaren Racing v roce 2022.

McLaren se může pochlubit průkopnickými zkušenostmi s materiály v F1, neboť byl prvním týmem, který v roce 1981 závodil s podvozkem vyrobeným výhradně z uhlíkových vláken, zatímco nedávno v roce 2020 představil lněná vlákna na biologické bázi jako náhradu tradičních uhlíkových vláken.

Herci Martin Stránský a David Novotný jsou exkluzivními hosty plzeňského představení KOLO na KOLO 19. října v CineStaru. VSTUPENKY tady.

To znamená, že pokud by pouhé 1 % uhlíkových vláken vyrobených na celém světě v roce 2022 tvořilo rCF, ušetřilo by to 32 535 tun emisí uhlíku, což odpovídá polovině celkových emisí společnosti McLaren Racing v roce 2022.

McLaren se může pochlubit průkopnickými zkušenostmi s materiály v F1, neboť byl prvním týmem, který v roce 1981 závodil s podvozkem vyrobeným výhradně z uhlíkových vláken, zatímco nedávno v roce 2020 představil lněná vlákna na biologické bázi jako náhradu tradičních uhlíkových vláken.

Kim Wilson, ředitel pro udržitelnost společnosti McLaren Racing, řekl: “Vývoj plně cirkulárního vozu F1 je naší obrovskou misí. Víme, že inovace v této oblasti mají potenciál výrazně přispět k dosažení našich ambiciózních cílů v oblasti udržitelnosti. Jako tým jsme zapálení pro prosazování změn v našem sportu, ale nemůžeme toho dosáhnout sami a musíme spolupracovat s ostatními, jako je V Carbon a naši partneři Deloitte, abychom toho dosáhli.

Použití recyklovaných uhlíkových vláken v klíčových částech vozu F1 na letošní GP USA a analýza jejich výkonu na trati je zásadním krokem ke snížení celkových emisí skleníkových plynů při výrobě našich vozů. Nová technologie V Carbon má stejně jako mnoho dalších průkopnických řešení v F1 potenciál pro širší využití i v jiných odvětvích, takže s nadšením zkoumáme další kroky.”