Kvůli omezenému cestování nedokáže Haas oživit motor dříve než v Bahrajnu

Zatímco některé stáje už vyzkoušely svoje pohonné jednotky a ty další se brzy chystají, americký Haas si bude muset počkat. A to až do druhého března, kdy v Bahrajnu začnou třídenní předsezonní testy.

Štítky: Haas Pohonné jednotky Zveřejněno 2. 02 2021 — Lukáš Štěrovský

Americký tým normálně kompletuje vůz v Itálii, jelikož většinu dílů dostává od Dallary a hlavně Ferrari. Letos se ale rozhodl kvůli pandemii a tím pádem omezenému cestování pro sestavení auta ve své britské továrně u města Banbury.

Podle zdroje německého magazínu Auto Motor Und Sport jsou už všechny části téměř připraveny. „Testování vozu proběhne v prvním únorovém týdnu, VF-21 by mělo být posazeno na kola v půlce února. Půjde o konečnou verzi s motorem a převodovkou.“

K nastartování motoru ale prý nedojde. „Agregát se sice do země dostal, ale technici Ferrari, kteří jsou k nastartování potřeba, ne. Momentálně to vypadá, že motor bude nejdříve nastartován během testu v Bahrajnu,“ tvrdí Auto Motor Und Sport.

Ferrari oddělí část organizace pro Haas, kvůli rozpočtovým stropům

Podobně jako technici Ferrari je na tom i šéf stáje Guenther Steiner, který pobývá v USA. „Kdybych chtěl letět do Anglie, musel bych strávit dva týdny v karanténě, výjimky platí pouze pro sportovce,“ objasňuje.

Kvůli pandemii byl vloni výrazně omezen vývoj všech vozů, proto Haas velké změny v pořadí nečeká. Sám se radši soustředí na klíčový rok 2022 a revoluční změny pravidel. „Mohli jsme stihnout postavit třeba ještě nový nos, ale už bylo pozdě. Program větrného tunelu musel být nahlášen do konce září. Momentálně už nechceme tunel využívat pro auto 2021, ale může se to stát, pokud během testů zjistíme, že jsme udělali chybu.“

Ke strategii Haasu pak ještě Steiner sdělil následující: „Doufáme, že ve středu pole to bude stejně těsné jako v roce 2020 a týmy budou muset nadále vyvíjet auta, takže ztratí čas na vývoj vozů pro příští sezonu.“

Hyundai do roku 2025 představí téměř třicet elektromobilů