Günther Steiner se stal obětí své popularity
Haas minulý týden oznámil, že Günther Steiner se letos nevrátí do funkce šéfa týmu, a poradce Red Bullu pro motorsport Helmut Marko rozvinul teorii o jeho náhlém odchodu.
Poradce Red Bullu pro motorsport Helmut Marko naznačil, že Guenther Steiner se po svém odchodu z Haasu stal “obětí své popularity”.
Americký tým Formule 1 minulý týden oznámil, že Steiner se letos nevrátí do funkce šéfa týmu. Itala nahradil Ayao Komatsu, který byl povýšen z pozice ředitele engineeringu. Steiner zastával pozici šéfa týmu od roku 2016, kdy Haas vstoupil do F1, a stal se jednou z nejznámějších postav tohoto sportu, především díky své účasti v seriálu Drive To Survive od Netflixu.
Marko však prohlásil, že Steiner se stal pro majitele týmu Gena Haase příliš populárním, což vedlo ke změně ve vedení.
“Řekněme to takhle: každý, kdo se stane příliš populárním díky dokumentárnímu filmu, jako je Netflix, má tendenci se trochu rozjet,” řekl pro F1-Insider. “Ale když vyletíte příliš vysoko a příliš rychle, také rychleji padnete. Slyšel jsem jen, že chtěl svou popularitu proměnit v akcie týmu.
To už se majiteli Gene Haasovi nelíbilo. I v našem sportu platí, že tým má vždy přednost před jednotlivcem. Steiner se stal obětí své popularity.”
Bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone si vzal na mušku nedostatečné výkony Steinera a Haasu od jejich vstupu na startovní rošt.
“Ve Formuli 1 nikdy nebyl neúspěšnější šéf týmu, který se přesto stal superhvězdou díky americkému dokumentu,” řekl Ecclestone. “Za mých časů, kdy záleželo jen na výkonu, se to nikdy nestalo.”
Haas skončil v posledních třech letech dvakrát na konci šampionátu konstruktérů a Gene Haas musel přiznat, že se za výkony týmu “stydí”. Steinerův bývalý vrstevník Franz Tost, který po 18 letech v čele Toro Rosso/AlphaTauri na konci loňského roku z F1 odešel, nabídl sesazenému muži z Haasu obhajobu.
“S Güntherem jsem vycházel velmi dobře, jak osobně, tak profesně,” řekl. “Byl to odborník na náš sport. To je vše, co chci říct. Tlak ve Formuli 1 je brutální. Když další vývoj vozu uprostřed sezony nefunguje, lidé hledají viníka, na kterého by to svedli.”