Alesi se zlobí: Řadu míst v F1 blokují piloti Tota Wolffa a Frédérica Vasseura
Své působení v juniorských soutěžích formule 1 ukončil Giuliano Alesi, který se vydal hledat štěstí do Japonska. Jeho otec Jean je toho názoru, že bez většího obnosu peněz nemá jezdec šanci v královně motorsportu závodit. A navíc se zlobí kvůli tomu, že řadu míst blokují dva manažeři.
„Když se podíváte na to, jak to vypadá v naší části světa, nic se tu nedává podle schopností. Vše, co musíte udělat, je platit, platit a zase platit. Myslím, že je formule 1 jediným sportem na světě, kde musíte platit, abyste se jej mohli účastnit. V Japonsku je tohle o dost férovější.“
„Giuliano teď bude jezdit téměř každý víkend, aniž by platil větší množství peněz. To už v Evropě možné není. Dnes musí být člověk miliardář a koupit ve formuli 1 tým pro syna, ten by se tam jinak nedostal,“ naráží Alesi na týmy Racing Point a Haas, v nichž Lance Stroll a Nikita Mazepin budou jezdit i díky svým otcům.
„Mnoho sedaček je pak blokováno piloty, kteří mají za manažery Fredericka Vasseura či Toto Wolffa. Naštěstí je tu Ferrari, které zásobuje některé týmy svými motory, díky čemuž je může zásobovat i jezdci.“
„Mick Schumacher dostal sedačku ve formuli 1 i zásluhou svého vítězství v F2, nicméně bez podpory z Maranella by nic takového nebylo možné,“ tvrdí vítěz Velké ceny Kanady roku 1995.
Giuliano Alesi spolu se svým působením ve formuli 2 ukončil i spolupráci s jezdeckou akademií Ferrari. A to se sladkou třešničkou na závěr – spolu s Marcusem Armstrongem a Robertem Shwartzmanem se ve Fioranu svezl ve voze Ferrari z roku 2018.
„Chtěl bych Ferrari a její akademii poděkovat za tuto fantastickou příležitost. Svézt se za volantem SF71H bylo naprosto vzrušující, navíc když můj otec sledoval, jak jezdím s jeho závodním číslem,“ řekl jednadvacetiletý rodák z Avignonu.
„Tenhle test byl nejlepším možným způsobem, jak se s Ferrari rozloučit. Nyní na mě čeká dobrodružství v Asii a já se už nemůžu dočkat, až začne.“
A co stojí za koncem mladého Francouze v F2? Zas a znovu peníze. „Na rok 2021 jsme neměli sponzory. Ferrari jej propustilo z akademie a já už jej nemůžu dotovat ze svého. Už jsem dokonce prodal svoje Ferrari F40,“ prozradil Jean Alesi. „Vsadili jsme pro rok 2020 na špatný tým v podobě HWA.“
Alesi začal svou kariéru ve formuli 2 v týmu Trident. V prvních osmnácti závodech byl jen jednou desátý, nicméně závěr sezony mu vyšel a získal páté, dvakrát sedmé a dvakrát osmé místo.
Nicméně uplynulý ročník mu ani trochu nevyšel. Bodovat dokázal jen dvakrát, když se umístil na šesté příčce v úvodním závodě na Red Bull Ringu a poté na závěr ve sprintu na krátkém Bahrajnu.
To pro něj byla utěšující rozlučka nejen se sezonou, ale minimálně pro tuto chvíli i s celým seriálem.