Jednoduchý recept, jak začít snižovat váhu formulí

Jeden technický guru F1 má jednoduché řešení, jak snížit vysokou hmotnost vozů formule 1 - stačí to prostě jen říci!

Štítky: James Allison Technika Zveřejněno 17. 06 2023 — GPF1.cz

Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem a generální ředitel F1 Stefano Domenicali se shodují, že dnešní vozy o hmotnosti 800 kg, tedy o několik set kilogramů těžší než před několika desetiletími, jsou příliš těžkopádné.

Fernando Alonso si však myslí, že odlehčení vozů nebude snadné.

“Hybridní motory budou vždy těžší než normální motory a bezpečnost těchto vozů je také mnohem vyšší,” řekl.

Jeho kolega Lewis Hamilton se k tomu vyjádřil: “Naše letošní kola mají směšnou hmotnost. A to prostě není potřeba.”

Obecně má však Alonso pravdu, pokud jde o těžší bezpečnostní prvky vozů a hybridní pohonné jednotky – přičemž ty budou s pravidly pro rok 2026 ještě těžší.

Pierre Wache, technický šéf Red Bullu, připouští, že motory pro rok 2026 budou “masivně těžší” než už tak mohutné současné pohonné jednotky.

James Allison, navrátivší se technický ředitel Mercedesu, připouští, že sepsání podrobných technických předpisů pro rok 2026, které povedou k lehčím vozům, bude “obzvlášť složité”.

Má však pro to jednoduché řešení.

“Myslím, že způsob, jak je udělat lehčími, je snížit hmotnostní limit a udělat z toho náš problém,” řekl Allison. “Pokud auta překračují limit, nutí nás to všechny dělat poměrně složitá rozhodnutí o tom, co do svých aut dáme a co ne.

Ale ne každý s tímto názorem souhlasí,” připustil. “Myslím si však, že je to nejzaručenější způsob, jak vyvíjet tlak na snižování hmotnosti vozu.”