Honda vyřešila problémy se spolehlivostí díky svojí letecké divizi
Japonský dodavatel motorů pro týmy Red Bull a Toro Rosso přiznal, že s vylepšením spolehlivostí motorů formule 1 mu pomáhala sesterská společnost HondaJet, která vyvíjí proudové motory do letadel.
Spolupráce mezi HondaJet a inženýry motorů Honda pro formuli 1 započala již během sezony 2017. Hlavní příčinou tohoto propojení byla velmi slabá spolehlivost motorů, která nakonec vedla k ukončení partnerství McLaren-Honda. Japonci se však na spolupráci o dodání pohonných jednotek dohodli s Toro Rosso a následně i s Red Bullem.
Honda přiznala, že hlavním problémem dřívějších specifikací motorů byly vibrace na hřídeli (točí se rychlostí až 125 tisíc otáček za minutu) mezi pohonnou jednotkou a systémem MGU-H. Tyto vibrace způsobily během sezony velké problémy, které vedly k nucenému snížení výkonu motoru. Právě kvůli těmto problémům inženýři z formule 1 využili poznatků od kolegů z letectví.
Oba subjekty nakonec problémy s hřídelí vyřešili tak, že došlo ke změně velikosti a tvaru problémové části a jejich ložisek. Tato transformace nakonec vedla ke zlepšení stability při velmi vysokých otáčkách a maximálnímu snížení vibrací.
Není tedy pochyb o tom, že navázání spolupráce mezi inženýry pro vývoj motorů a HondaJet spolehlivosti agregátů hodně pomohla. Je tedy nesporným faktem, že využití zkušeností z oblasti letectví a propojení s návrhy formule 1 může přinášet opravdu dobré výsledky.
Diskuse k článku