Automobilist.com

Havárie Rudých býků zapříčinily technické závady

Týmy Red Bull a Toro Rosso zažily během pátečních tréninků krušné chvíle. Hned v prvních jízdách skončil v bariéře Alex Albon, v druhém tréninku selhal vůz Pierra Gaslyho a Daniila Kvjata. Dle Christiana Hornera byl ale jezdec Red Bullu v havárii nevinně, rovněž Gasly s Kvjatem nemohli za svá odstoupení, když jim selhaly pohonné jednotky.

Štítky: GP Brazílie Red Bull Toro Rosso Zveřejněno 16. 11 2019 — Martina Nová

Úvodní trénink se jel z velké části na mokru, nicméně postupně se podmínky začaly uklidňovat a někteří jezdci se odhodlali i k nazutí pneumatik do sucha. To se ale stalo osudným Alexi Albonovi, který skončil v bariéře. Dle šéfa Red Bullu Christiana Hornera v tom byl mladý pilot bez viny.

„Byli jsme příliš optimističtí, když jsme poslali Alexe na suchých gumách, v prostředním sektoru byla trať ještě dost vlhká. Alex začal dobře, poprvé jel na této dráze, průběžně byl i nejrychlejší. Nemyslím, že nehodu můžeme dávat za vinu jemu.“

Spokojený s jízdami byl Max Verstappen, který se vyhoupl ve druhém tréninku na třetí místo za obě Ferrari. „Myslím, že kvůli počasí to byl trochu chaotický den. Pozitivum ale je, že auto funguje dobře. Vždy existují věci, které se dají vylepšit, ale byl to pozitivní začátek.“

Naopak Toro Rosso potkalo dvojité selhání aut v druhých jízdách, nejprve postihly problémy s motorem Pierra Gaslyho, poté také pohonná jednotka stála za havárií Daniila Kvjata. Tomu zhasl motor a následně probruslil trávou až do bariéry, což způsobilo dřívější ukončení druhého tréninku na Interlagosu.

 „Něco se s autem stalo. Netuším přesně co, ale bylo zcela mimo kontrolu a zastavilo se. Zadek se úplně zablokoval, ztratil jsem kontrolu nad vozem a vše se okamžitě vypnulo,“ vysvětloval Kvjat. „Myslím, že to v sobotu bude mezi pátým a šestnáctým místem velmi těsné, jsou tam aktuálně jen tři desetiny. Musíme se tedy ve třetím tréninku dobře připravit a nachystat se na kvalifikaci.“

Jeho kolega Gasly s potenciálními problémy s motorem počítal dopředu. „Byl to motor na pátek, který měl už hodně najetých kilometrů. Věděli jsme, že se to může stát, takže se z něj zkrátka začalo kouřit. Ztratili jsme kvůli tomu trochu času na testování závodního režimu, není to ideální, ale věděli jsme, že se to někdy stane,“ dodal.

Diskuse k článku

Napsat komentář