Ferrari se letos na výkonnostní úroveň z roku 2019 nevrátí

Jednou z velkých otázek letošní sezony je forma Ferrari. Podle prvotních odhadů bude sice o něco lepší než vloni, ale bude to stačit na vítězství ve velkých cenách?

Štítky: Charles Leclerc Ferrari Zveřejněno 17. 03 2021 — Lukáš Štěrovský

Scuderia se v roce 2019 poprvé v nové turbo éře dostala na záda Mercedesu, a to zejména díky výkonné pohonné jednotce, která však po bedlivém vyšetřování ze strany Mezinárodní automobilové federace před loňskou sezonou výrazně ztratila na výkonu.

Přestože FIA Ferrari podvádění nedokázala, má se za to, že Scuderia dokázala navyšovat výkon v rozporu s pravidly. Poté, co o tuto „možnost“ přišla, následoval vloni výkonnostní propad a výsledkově nejhorší sezona za posledních 40 let.

Šéf Ferrari Mattia Binotto si sice pochvaloval, že nový a přepracovaný motor v zimních testech prokazoval podstatně vyšší rychlost než předchozí agregát, vypadá to ale, že do formy z roku 2019 se Ferrari přece jen nevrátí.

V čem všem je Ferrari SF21 nové?

„Náznaky vypadají dobře, odvedli jsme hodně dobré práce, ale nebude to dost na to, abychom se vrátili na úroveň výkonnosti z roku 2019,“ přiznává Charles Leclerc. „Pokusíme se zlepšit, ale nebude to žádný zázrak. Vyvážení auta a ovladatelnost se zlepšily. Je ale pořád příliš brzy hovořit o výkonnosti SF21. Dostat Ferrari zpět na vrchol, to je spíš středně až dlouhodobý cíl,“ dodává Monačan. „Ve formuli 1 vše potřebuje svůj čas.“

Důvodem, proč Ferrari letos zřejmě nebude vyhrávat, je podle Leclerka i omezení vývoje, které bylo zavedeno s ohledem na pandemii. „Technické regule nám znemožnily změnit na autě vše, co jsme chtěli. Proto je vůz spíše evolucí než revolucí.

Navíc nebylo lehké vše zvládnout pouze během tří dní předsezonního testování, i když to bylo pro všechny stejné. Čas jsme ale využili nejlépe, jak jsme mohli, odjeli jsme hodně kilometrů a na sezonu nemůžeme být připraveni lépe,“ tvrdí Leclerc.

Waymo vytvořilo mini město pro testování autonomních vozidel