V čem všem je Ferrari SF21 nové?
Nechá tým z Maranella zapomenout na loňskou, doslova tragickou sezonu? Ferrari pro to udělalo maximum, nový monopost je i přes omezený vývoj v mnoha ohledech oproti tomu z roku 2020 výrazně odlišný.
Pozorným fanouškům neušlo, že se SF21 od svého předchůdce, SF1000, v některých aspektech notně liší. Největší změny Ferrari podle svých slov provedlo v zadní části vozu, na které uplatnilo dva povolené vývojové žetony – ty mají zajistit omezení vývoje a tím pádem šetření nákladů v ekonomicky náročné době.
„Je to radikální změna,“ říká k oblasti zadní nápravy vedoucí oddělení šasi Enrico Cardile. „Když jsme řešili projekt SF21, museli jsme si zvolit správnou oblast, kterou doslova překopeme,“ dodává v narážce na slabé výkony loňského auta.
„Zvolili jsme si zadní část, vytvořili jsme nové zavěšení a převodovku. To, spolu s prací provedenou na motoru, nám umožnilo mít mnohem užší zadní část. Taky jsme přetvořili chladící systém.
Jednou z oblastí nejvíce zasaženou změnou pravidel byla aerodynamika. Jejich cílem bylo snížení hodnot vertikálního přítlaku a tlaku na pneumatiky. Proto jsme si dali dva cíle: zvýšit aerodynamický přítlak, o který jsme v důsledku změny regulí přišli, a snížit odpor vzduchu,“ říká Cardile.
Právě vysoký odpor vzduchu v kombinaci se slabou pohonnou jednotkou trápil Ferrari vloni, když zažilo výsledkově nejhorší sezonu za 40 let. I proto Scuderia nenechala na voze kámen na kameni.
„Změny jsou i v přední části, ale ne tak dramatické. Vyvinuli jsme nové přední křídlo s novým nosem, ale šasi a zavěšení je stejné jako u SF1000,“ dodává Enrico Cardile.
Motorům Ferrari byl prý za podvádění utlumen výkon, letos jej má zpět