Bottasova snaha o nejrychlejší kolo “drzá, ale pochopitelná”

Toto Wolff se po závodě v Zandvoortu vyjádřil k Bottasově vzdoru v průběhu závodu, kdy měl Fin zpomalit a ponechat nejrychlejší kolo a extra bod týmovému kolegovi Lewisi Hamiltonovi.

Štítky: Mercedes Toto Wolff Valtteri Bottas Zveřejněno 6. 09 2021 — Vašek Štěpánek

Max Verstappen a Lewis Hamilton udávali ve Velké ceně Nizozemska tempo. Druhý pilot Mercedesu Valtteri Bottas vedoucí dvojici nestíhal a drtivou většinu závodu odkroužil daleko vzadu na třetím místě.

Poté, co se Mercedes v dřívější fázi závodu neúspěšně pokoušel Bottasem zdržet rychlého Verstappena, bylo Finovi řečeno, aby ke konci závodu preventivně zajel do boxů – tým reagoval na vibrace v Bottasových opotřebovaných pneumatikách.

Bottas následně obdržel nejměkčí a nejrychlejší sadu pneumatik. Nicméně finskému závodníkovi bylo skrze sluchátka od týmu sděleno, aby se ve zbytku závodu nepokoušel o zajetí nejrychlejšího kola.

Pilot Mercedesu měl však rozjetý velmi konkurenceschopný čas a zpomalil až v závěrečném úseku trati, i přesto zajel Bottas nerychlejší kolo a na chvíli extra bod Hamiltonovi ukradl. Dvě kola před koncem zajel do boxů i Hamilton, který si nejrychlejší kolo vzal zpět. Svého týmového kolegu Brit překonal o 1,452s.

Mercedes-Benz EQB je prvním z velké řady nových elektromobilů německé značky

„Od Valtteriho to bylo poněkud drzé, ale chápu to. Důležité ale je, že extra bod nakonec Lewis přece jen získal. Mohlo to skončit i ztrátou onoho jednoho bodu pro Lewise, ale bylo by to nespravedlivé, jelikož nejrychlejší kolo držel opravdu dlouho.

V jistou chvíli ale musí člověk také pochopit Valtteriho frustraci. Nakonec je všechno dobré. Ano, budeme o tom mluvit, ale přátelskou a profesionální cestou. Jak jsem řekl, tuto situaci chápu a dokážu se do ní vžít,“ uvedl šéf Mercedesu.

Bottas se vyhnul jakémukoli napětí v týmu nebo obvinění pravděpodobně tím, že Hamilton pak v závěru závodu také stavěl do boxů a vzal si bod za nejrychlejší kolo zpět.

„Upřímně, přede mnou i za mnou byla velká časová mezera, a tak jsme pro jistotu zastavili v boxech ještě jednou. V prvním kole na nových pneumatikách jsem na to tlačil jak v prvním, tak ve druhém sektoru a poté mě tým požádal, abych zpomalil.

Chápu to, Lewis tento bod potřeboval více než já, protože je v přímém a těsném boji o šampionát. Naštěstí měl pak Lewis na mě dostatečně velký náskok a mohl zajet do boxů pro čerstvé pneumatiky také,“ zhodnotil situaci Bottas.

K událostem v Zandvoortu se vyjádřil také Lewis Hamilton: „Teď už na tom nezáleží. Nemá smysl stále ještě něco řešit. Ve finále to pak byla má volba zastavit v boxech ještě jednou a dojet si pro nejrychlejší kolo. Ten extra bod jsem potřeboval.“