Bez mojí zpětné vazby by letos byl Haas ve slepé uličce, tvrdí Grosjean

Pilot Haasu Romain Grosjean se domnívá, že svými včasnými komentáři v loňské sezoně zachránit Haas od špatného směru při vývoji vozu, který ho mohl pro letošní rok potenciálně dostat do potíží.

Štítky: Haas Romain Grosjean Zveřejněno 5. 02 2020 — Lukáš Štěrovský
https://www.instagram.com/p/B8OohhQiTH-/

Americký tým vloni zažil naprosto katastrofální sezonu, když obsadil předposlední místo v Poháru konstruktérů. V některých závodech se dokonce v případě Romaina Grosjeana vrátil k verzi vozu z Austrálie, protože nasazená vylepšení nefungovala.

Největšími potížemi byly pneumatiky, jež piloti Haasu nedokázali přimět k fungování zejména v závodech. Evidentní to začalo být při Velké ceně ve Španělsku, kdy tým vyzkoušel první větší balíček úprav.

„Hned jsem týmu oznámil, že máme problém a vylepšení nefungují,“ tvrdí Romain Grosjean. „Ve Francii po kvalifikaci jsem řekl, že se musíme přestat koncentrovat na pneumatiky, i když nefungovaly správně, protože to nebyl náš skutečný problém. Měli jsme jiné potíže s vozem. Prozkoumali jsme ho a zjistili, že to je skutečná potíž. Měli jsme problém s kolerací dat mezi aerodynamickým tunelem a tratí.

Jisté je to, že kdybych v Barceloně neřekl, že vylepšení nefungují, pokračovalo by se ve vývoji stejným směrem a letos bychom na tom nebyli dobře. Takže to byl rozhodně pozitivní okamžik,“ tvrdí Romain Grosjean.

Co už tak pozitivní nebylo, je fakt, že Haas ani přes Grosjeanovu zpětnou vazbu nedokázal „závadu“ odstranit do konce sezony. Zatím je otázkou, zda a jak moc se to povedlo u nového auta, které tým představí 19. února se začátkem testů. „Pokusili jsme se pochopit, jak to vzniklo. Snažili jsme se porozumět tomu, co jsme oproti ostatním udělali jinak. Musíme počkat na první testy, abychom se ujistili, že naše data z tunelu jsou správná,“ dodává Francouz.

Diskuse k článku

Napsat komentář