Alpine nechce Red Bull kopírovat, jinak jej nepředhoní

Technický ředitel Matt Harman tvrdí, že tým Alpine neporazí vedoucí Red Bull tím, že bude kopírovat jeho vůz pro rok 2023, a místo toho musí jít vlastní cestou vývoje.

Štítky: Alpine Zveřejněno 3. 01 2024 — GPF1.cz

Harman věří, že Alpine dobře chápe, díky čemu byl vůz Red Bullu v roce 2023 tak konkurenceschopný, a také rozumí tomu, díky čemu byly rychlé i jiné vozy. Trvá však na tom, že tyto znalosti by měly být pouze inspirací pro vlastní směřování týmu, který musí udělat velký krok poté, co skončil v šampionátu konstruktérů až šestý.

“Myslíme si, že jsme to pochopili docela dobře,” řekl o RB19. “Myslíme si, že rozumíme tomu, co dělají. Nemůžete jen tak lusknout prsty a představit si to přes noc. Rozumíme našemu směřování. Ale myslím, že jsme pochopili i některá další auta na startovním roštu. Jsou tam i další skvělá auta, která mají opravdu zajímavý vývoj. A je to o snaze pochopit, co děláte vy a co dělají oni.

Nakonec, pokud budeme jen následovat ty lidi, nikdy nebudeme před nimi. Myslím, že je to pro nás skutečná mantra, že se musíme těmito lidmi inspirovat, ale musíme jít svou vlastní cestou.”

Všechny týmy čelí před letošní sezónou další výzvě, protože musí vytvořit vozy, které budou zároveň základem jejich vyzyvatelů v roce 2025. To proto, že zcela nová pravidla pro rok 2026 se stanou středobodem vývoje a pohltí finanční prostředky a prostředky na aerodynamické testy. Týmy nemohou začít s aerodynamickými testy pro rok 2026 dříve než na začátku příštího roku, ale mechanické práce nejsou nijak omezeny.

“Myslím, že důležité je dívat se dál než na auta, která vidíte kolem sebe,” řekl Harman. “Pokud se objevíme s vozem, který lidé vidí nyní, v době, kdy se dostaneme do roku 2025, bude velmi zastaralý. Je opravdu důležité nechat se inspirovat tím, co vidíte. Ale musíme mířit daleko za tento cíl, abychom měli ten dvouletý horizont.”

Harman přiznal, že zásadní architektura modelu A523 způsobila, že tým nemohl v minulé sezóně realizovat některé plánované vývojové kroky. Místo toho je odložil na vůz pro rok 2024, který byl navržen tak, aby je mohl přijmout.

“Podvozek a to, čemu říkáme nosič zavěšení, neboli hlavní skříň, to nám způsobilo několik problémů z hlediska objemu,” řekl. “Nejen pro to, co mají ostatní vozy z hlediska jejich duševního vlastnictví, ale i pro naše vlastní nápady a náš vlastní vývoj, nás to trochu omezovalo. Na pozdější období sezóny jsme měli připravenou aktualizaci podlahy, kterou jsme se nakonec rozhodli neprovádět, a tento výkon jsme zapracovali do vozu pro příští rok. Jen proto, že k tomu, abychom z něj dostali plný výkon, jsme potřebovali trochu větší objem, a ten jsme pro tento vůz neměli.”

Harman trval na tom, že model A523 má některé silné stránky, na kterých lze stavět:

“Myslím, že na našem autě je několik opravdu dobrých věcí. Snažíme se být k těmto věcem skromní. Víme, že nejsme úplně tam, kde bychom chtěli být, a rádi bychom mluvili o tom, v čem se musíme zlepšit, ne o tom, v čem si myslíme, že jsme dobří. Abych byl upřímný, raději bych se soustředil na to, v čem se musíme zlepšit, než abychom se chlubili tím, v čem si myslíme, že se nám mohlo dařit!”