Alonso odstoupil schválně, ne poprvé

Fernando Alonso odstoupil z Velké ceny Belgie úmyslně, aniž by na jeho motoru byl nějaký konkrétní problém. Tedy s výjimkou jeho malého výkonu, kvůli kterému se po skvělém startu Alonso začal propadat beznadějně v pořadí dolů. V Alonsově případě se tak nestalo poprvé.

4 Štítky: Fernando Alonso Honda Pohonné jednotky Zveřejněno 28. 08 2017 — Tomáš Richtr

Již v úvodu sezony podle zákulisních informací demonstruje Alonso v tom smyslu, že když pojede na nebodované pozici, pak se nebude s nevýkonným vozem McLaren-Honda namáhat a ze závodu odstoupí. Stalo se tak přinejmenším v závěru Velké ceny Bahrajnu, po které – stejně jako v Belgii – zástupci Hondy uvedli, že na motoru neodhalili žádnou komplikaci.

Během závodu se temperamentní Alonso uchyloval k vyjádřením skrze rádiovou komunikaci, jako že je to „trapné, velmi trapné,“ když měl na mysli velký výkonnostní rozestup mezi jeho autem a soupeři. V jednu chvíli nakázal svému týmovému inženýrovi, že už nechce do konce závodu, který spíš začal brát jako testovací jízdu, slyšet žádnou rádiovou komunikaci. Do boxů zajel chvíli poté, co se ujistil, že není žádná šance na déšť s tím, že má problém s motorem.

Šéf Hondy Yusuke Hasegawa to po závodě vysvětlil tak, že i když s motorem nebyl žádný problém, preventivně se rozhodli na základě Alonsových slov auto ze závodu stáhnout.

Fernando Alonso odstoupil pro problémy s motorem pouhá čtyři kola před koncem GP Kanady, na Silverstonu ve 32. kole údajně kvůli problémům s palivovým čerpadlem. Minulý měsíc v Maďarsku byl Alonso v cíli šestý. Po skončení závodu v Belgii byl Alonso dotázán, jak dlouho si myslí, že tuhle situaci dokáže ještě snášet. Ve zjevně narážce na konec sezony uvedl:

„Nevím, asi tak sedm, osm závodů,“ odpověděl.

Alonso, nebo Honda. McLaren možná čeká těžké rozhodování

Diskuse k článku

4 komentáře: “Alonso odstoupil schválně, ne poprvé”

  1. KF napsal:

    glosa:
    Koukám že zde veškeré diskuse pod články o Fernandovi Alonsovi zaplevelujete Vašimi vlastními subjektivními názory na jeho povahu a pracovní morálku.
    Chci se Vás tedy zeptat, už jste se s Fernandem někdy osobně setkal a hovořil jste s ním o jeho práci? Byl jste už někdy v paddoku stáje McLaren a viděl jste Fernanda osobně při jeho práci v průběhu celého závodního víkendu? Vypadá to že ne, protože jinak byste nepsal takové nesmysly!

  2. steven55 napsal:

    A mě by zase zajímalo, proč nás už od kvalifikace krmil hlavně p. R, že KImi Sebovi pomohl k druhému místu v Q. Má kolem sebe současné i bývalé závodníky a v předzávodním studiu se dozvíme, že Seb získal 0.350s. Vždyť za ním byl snad 200m tedy cca 2s a na takovou vzdálenost nemá aerodynamický vak vůbec žádný vliv. O tak velké časové výhodě by se možná dalo hovořit u Alonsa s Vandoornem, ale u předešlého případu je to pěkná blbost. Jeden ze spolukomentátorů se sice ozval, ale nebyl zrovna moc přesvědčivý. Do příštího studia vám doporučuji dát něco o vlivu aero vaku, evidentně vám něco uniká.

  3. Rendy napsal:

    casstoner27: opravdu nevím jak to bylo, ale psalo se, že dostal přechodnou verzi, kde nebylo nutné udělovat penalizace, ale u Stoffela už ano, ten měl sice také přechodnou, ale už se to neobešlo bez penalizací.
    Co se týká odstoupení, tak ho sice úplně chápu, taky by mě to nebavilo, ale jako zaměstnanec měl svou „práci“ dokončit, když měl k tomu neporušené, či nepoškozené „nářadí“, popřípadě zdravotní problémy, které by mu neumožily v „práci“ pokračovat. Zadarmo to nedělá a smlouvu podepsal. Tam se nejedná se jen o Hondu, ale celý tým a stovky jejich zaměstnanců. Kdyby se na svou práci vykašlal někdo z nich, tak nemá ani on s čím „pracovat“ a to by si měl uvědomit. Možné je ovšem ještě to, že má ve smlouvě nějakou výkonnostní klauzuli, která toto umožňuje, ale většinou to tak bývá u předčasném odchodu ze stáje a nikoliv u předčasném ukončení závodu… 😉

  4. casstoner27 napsal:

    Me by treba zajimalo, proc jste nam, divakum, rikali cely vikend o tom, jak ma Alonso novy a upraveny motor? Alonso zadny novy, natoz upraveny motor ve Spa nemel. Ano, Honda sice privezla Spec 4, ale tu nasadil pouze Vandoorne. Alonso tak jezdil se spec 3 a s kusem motoru, ktery pouzil uz v Madarsku. Treba taky proto Alonso nemel narozdil od Vandoorna zadnou penalizaci :). Takze abych Vam to ulehcil, Alonso poprve Spec 4 od Hondy nasadi tento tyden v Monze, dostane tak velkou penalizaci a bude vyvazet Vandoorna na rovince.

Napsat komentář