Räikkönen se usvědčil ze záměrného porušení pravidel

Kimi Räikkönen označil desetisekundový trest Stop & Go ve Velké ceně Belgie za zbytečný a vysvětlil, proč si myslí, že neměl být potrestán. Tímto vysvětlením se ale sám odhalil, že pravidla skutečně porušil, a to navíc vědomě. Nedodržování pokynů žlutých vlajek bere vedení závodu velmi vážně.

6 Štítky: GP Belgie Kimi Räikkönen Zveřejněno 28. 08 2017 — Tomáš Richtr

Na rovince Kemmel za zatáčkou Eau Rouge byla vyhlášená žlutá zóna a signalizace dvojí žlutou vlajkou při odklízení nepojízdného Red Bullu Maxe Verstappena. Když se ale Räikkönen vyřítil z Eau Rouge a spatřil signalizaci dvojí žlutou vlajkou, nijak nezpomalil.

“O žluté vlajce jsem věděl, ale [Verstappenovo] auto už bylo přinejmenším z poloviny schované za bariérou. Rychleji jsem nejel, ale také jsem neubral. Naprosto zbytečná penalizace. Chápal bych to, kdyby stál podél trati a na autě pracovali lidé. Divil bych se, kdyby ostatní nějak ubrali.”

Bohužel pro Räikkönena má jeho argumentace dvě obrovské slabiny. Tou první je fakt, že když spatřil signál dvojí žlutou vlajkou, s ohledem na točení závodní trati před inkriminovaným místem nemohl Räikkönen tušit, jaká je reálná situace, protože ji neviděl. Za druhé, i kdyby ji viděl, pilot musí respektovat signál dvojitou žlutou vlajkou bez ohledu na to, jaká je situace na závodní dráze. Pilot nemá pravomoc sám usoudit, že situace není zas až tak vážná a svévolně se rozhodnout k ignorování signalizace.

Sportovní komisaři došli na základě videa a dat z telemetrie k závěru, že se Räikkönen nijak “nepokusil výrazně snížit rychlost” v dané oblasti a proto jej potrestali. Signál dvojí žlutou vlajkou je podstatně přísnější než signál jedinou žlutou vlajkou. V případě zdvojené žluté musí pilot zpomalit tak, aby byl připraven dokonce zastavit, bude-li to nutné. Kimi Räikkönen ale vůbec nesundal nohu z plynu. K desetisekundovému trestu dostal Räikkönen ještě tři trestné body.

Diskuse k článku

Napsat komentář