Postřehy ze třetího dne testů: Ferrari musí přidat

Časy jsou letos snad ještě méně zajímavé než v minulosti. V Barceloně, kde v pátek skončil poločas předsezonních testů 2020, se mluví spíše o zařízení Mercedesu nazvaném zkráceně DAS.

Štítky: Předsezonní testy Zveřejněno 22. 02 2020 — Lukáš Štěrovský

Co se týče zajetých časů, i tady se jako dominantní zatím jeví jezdci Mercedesu. Páteční den zakončil na čele Valtteri Bottas s časem, který zaostal za hodnotou z kvalifikace loňského roku jen o čtyři desetiny sekundy. Druhé místo patří Lewisi Hamiltonovi.

Souhrnné výsledky prvních tří dnů.

Problémy potkaly Haas, Kevin Magnussen po závadě v oblasti pravého zadního kola skončil ve zdi a na dráhu už v odpolední části nevyjel. Po čtvrteční nehodě Romaina Grosjeana a pátečním dopoledním úniku kapaliny z hydraulického systému tak má Haas určitě plnou hlavu starostí. V deváté zatáčce zastavil také Daniel Ricciardo, a to pro neočekávaný problém. Na druhou stranu Renault v poslední den odjel nejvíce kol ze všech – 169, což je určitě pro francouzskou stáj povzbuzující.

Na dráze zůstalo stát také ferrari, za jehož volant usedl Sebastian Vettel. U Scuderie to vypadá na dost možná vážnější potíže, protože šéf Mattia Binotto prohlásil, že z testů nemá zatím tak dobrý pocit jako vloni a Ferrari je zřejmě až za Mercedesem a Red Bullem.

Největším tématem byl opět systém Mercedesu Dual Axis Steering. Ten totiž sice letos (zatím nebylo potvrzeno) Mezinárodní automobilová federace zřejmě povolí, například ředitel závodů Michael Masi se už vyjádřil, že systém považuje za bezpečný. Jenže na základě pravidel pro rok 2021 je už teď jisté, že příští rok bude DAS nelegální, a tak je otázkou, zda k jeho vývoji přistoupí i ostatní týmy. Vždyť Valtteri Bottas prozradil, že je to projekt, na kterým Mercedes dělal více než rok…

Z hlediska možného rozložení sil zatím odborníci sázejí na Mercedes, Red Bull, Racing Point a překvapivě Williams. Naopak zklamáním jsou prozatímní výkony (nikoliv nutně časy, ale spíše obecné posouzení chování vozů) Haasu, Alfy Romeo a Renaultu. Jasno nemají experti ve výkonnosti Ferrari, McLarenu a Alpha Tauri.

Diskuse k článku

Napsat komentář