Vysouvající a zasouvající se volant. Mercedes šokoval revolučním systémem Dual Axis Steering

Velké pozdvižení vyvolaly záběry z vozu Lewise Hamiltona na začátku druhého dne testů v Barceloně před startem sezony. Záběry ukazují, jak Hamilton na začátku rovinky volant povytáhne a na konci zase zasune. Vypadá, že vliv na to má nastavení předních kol. Během středečního poledne technický ředitel Mercedesu James Allison potvrdil, že systém se jmenuje DAS - Dual Axis Steering. A jelikož jej Mercedes během vývoje konzultoval s Mezinárodní automobilovou federací, nemá tým obavy z nelegálnosti řešení.

Štítky: Mercedes Pravidla Zveřejněno 20. 02 2020 — Tomáš Richtr

Pozdvižení vzbudily dopolední záběry z Hamiltonovy formule. Pohyb volantem na začátku rovinky jakoby srovnával typickou rozbíhavost kol (levé kolo se ve směru jízdy natočí po směru hodinových ručiček). Na konci rovinky zasunutím volantu ji kola získávají zpět.

Během oběda druhého dne testů James Allison prozradil, že se jedná o systém, kterému Mercedes říká DAS – Dual Axis Steering. Systém dvouosého řízení.

“Přináší zcela novou dimenzi řízení pro pilota, doufáme, že to bude užitečné,” řekl Allison o zcela nové inovaci.

Přínosy systému mohou být různé. Více vyvážené rozložení tepelného zatížení napříč povrchem pneu v průběhu jízdy na celé kolo může být jedním z cílů.

Pravidla povolují změny nastavení zavěšení, jen když auto stojí. Pravidla zakazují jakýkoli napájený systém (powered device), který má schopnost měnit konfiguraci nebo ovlivňovat funkci jakékoli části zavěšení kola.

Funkce posilovače řízení je striktně omezena na fyzickou pomoc jezdci se zatáčením.

Jenomže James Allison nemá obavy, že by jejich systém byl v rozporu s pravidly.

“Pro FIA to není nové,” řekl. “Diskutujeme s nimi na tohle téma už nějakou dobu. Pravidla jsou ohledně toho, co se smí se systémy řízení dělat, celkem jasná.”

Lewis Hamilton dodal, že systém teprve poznává.

Diskuse k článku

Napsat komentář