Šéf Alpinu Brivio: Přijmout roli šéfa týmu F1 nebylo úplně snadné

Dvěma velkými změnami prošla v zimní přestávce stáj z Enstone. To, že namísto jména Renaultu na sobě ponese název Alpine, bylo už nějaký čas známo, naopak výměna šéfa týmu přišla tak trochu nečekaně.

Štítky: Alpine Davide Brivio Zveřejněno 6. 03 2021 — Martin Vejdělek

Cyril Abiteboul vedl francouzskou stáj nepřetržitě od roku 2014, sezona 2020 nakonec bude zapsána jako jeho poslední. V křesle závodního ředitele jej totiž nahradil Davide Brivio.

Italský manažer není ve světě motorsportu žádným nováčkem, jedná se však o jeho první zkušenost s formulí 1. Dosud totiž působil zejména v MotoGP. V posledních osmi letech byl členem týmu Suzuki, který se závodů znovu účastní od roku 2015.

Největší úspěch oslavil v sezoně uplynulé, kdy se radoval z úspěchu jak mezi týmy, tak mezi jezdci. A to díky tomu, že mistrovský titul překvapivě získal španělský mladík Joan Mir.

Je tak docela samozřejmé, že se Briviovi neměnilo působiště vůbec lehce. „Opustit můj starý tým pochopitelně nebylo jednoduché, bylo to prostředí, které jsem velmi dobře znal,“ přiznává.

Nakonec ale lákadlo F1 převážilo misky vah na stranu Alpine. „Formule 1 pro mě už dlouhou dobu byla snem a je skvělé, že můžu začít úplně novou kapitolu života v úplně novém prostředí.“

„Měl jsem pocit, že takovéto příležitosti musím využít. Pravděpodobně bych litoval, kdybych to nevzal. Takže jsem teď tady a budu dělat to nejlepší, co umím. Snad týmu Alpine svými zkušenostmi pomůžu.“

Sony testuje vlastní vozidlo na elektrický pohon

Šestapadesátiletý Ital si je plně vědom toho, že se úspěchy nemusí dostavit hned. „Nebude to jednoduché. Potřebuji nějaký čas, ale jsem plně ponořen do toho, abych se podílel na nejlepším možném výsledku.“

Brivio nebude jediným mužem v čele, na stejné úrovni jako on totiž je Marcin Budkowski. Tento Polák disponuje funkcí výkonného ředitele. „Já budu mít na starosti traťové operace a aktivity, tudíž vše, co se děje na okruhu.“

„Naším úkolem jakožto závodního týmu je naplno využít potenciál auta. V Enstone je cítit opravdu velký tlak i zodpovědnost, jelikož více než tisíc lidí připravuje šasi, auto a pohonnou jednotku.“

„Na trati nás bude jen velmi omezené množství, ale právě tam musíme z toho auta dostat vše. A to budu mít já na starost,“ přibližuje rodák z Lecca.

„A samozřejmě, ačkoliv nejsem inženýrem, se musím ujistit, že inženýři, mechanici, jezdci, zkrátka všichni členové týmu mají vše potřebné, aby ze sebe vydali maximum.“

„Takže pokud budeme mít silný tým, což si myslím, že momentálně máme, budeme schopni vymáčknout z auta jeho potenciál.“

Brivio disponuje kvalitní jezdeckou dvojicí v podobě Fernanda Alonsa a Estebana Ocona, v tomto ohledu tak dost možná bude jeho nejtěžším úkolem tyto dva kohouty ukočírovat. Oba už totiž v minulosti měli potíže se svými kolegy…