2011 Chinese Grand Prix - Friday
Shanghai International Circuit, Shanghai, China
15th April 2011
Mr Isola
World Copyright: Steven Tee/LAT Photographic
ref: Digital Image _A8C0614

Pirelli se nevzdává: rozšíří počet specifikací pneu o další: ještě měkčí

Nejen další měkčí sadu, ale také úplně novou konstrukci předních a zadních pneumatik – i to plánuje Pirelli pro sezonu 2018. V rozhovoru to prozradil jeho šéf Mario Isola, který se rozpovídal i o tom, zda jediný oficiální dodavatel pneumatik pro F1 letos splnil cíle, které si předsevzal.

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 2. 10 2017 — Lukáš Štěrovský

Už při představení plánů na nové, širší pneumatiky během sezony 2016, Pirelli hovořilo o zrychlení až kolem pěti vteřin na kolo v ročníku letošním a výrazně vyšších rychlostem v zatáčkách. Jestli svůj cíl oficiální dodavatel pneumatik splnil, to hodnotí šéf Pirelli Mario Isola.

„Nárůst rychlosti v zatáčkách se pohybuje kolem 30 až 40 kilometrů v hodině. Udělali jsme analýzu nejrychlejších a nejznámějších zatáček v Barceloně, Spa a na Silverstone. Je působivé, že v zatáčce Copse vozy teď jedou 290 kilometrů v hodině, což je o 30 kilometrů v hodině více než vloni. Nebo Pouhon ve Spa je o 40 kilometrů v hodině rychlejší. Takže věřím, že co do výkonnosti jsme splnili cíle.

Časy na kolo jsou viditelné pro všechny. Analyzujeme data také proto, že přilnavost není vyšší jen díky širším pneumatikám, ale také nárůstu přítlaku. Na každou pneumatiku působí o 100 kilogramů více síly než vloni. Tedy v průměru, záleží samozřejmě na daném okruhu a nastavení vozu – ale je to celkem hodně,“ vysvětluje Isola.

Ten se rozpovídal i o tom, co Pirelli plánuje pro příští rok. „Definovali jsme konstrukci a týmům zaslali data 1. září. Budeme mít novou konstrukci předních i zadních pneumatik, informace zveřejníme brzy. Teď pracujeme na jednotlivých směsích. Naším cílem je dostat se o úroveň níže, co se týče měkkosti pneumatik, než letos. Víme, že jsme letos byli celkem konzervativní. Ale v loňském roce nebylo snadné vyvinout nové pneumatiky s neaktuálními vozy, takže jsme se rozhodli být opatrní.

Současná měkká sada bude příští rok střední směsí. Zvýšíme také počet sad. Ještě jsme se nerozhodli, ale příští rok nebudou žádné změny v pravidlech, takže více směsí nám dá větší volnost ve výběru sad pro jednotlivé závody. Takže se třemi druhy pneumatiky na jednu Grand Prix budeme díky většímu počtu směsí více flexibilní,“ věří šéf Pirelli.

Pneumatiky budou v roce 2018 měkčí, Pirelli vyvíjí novou ultra-měkkou sadu

Foto: circusf1.com

Diskuse k článku

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.