Žádná revoluce, RB20 je třetí evolucí původního RB18, vysvětluje Newey

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey popřel, že by model RB20 byl "krokem do neznáma" v rámci řady radikálních změn.

Štítky: Adrian Newey Red Bull Zveřejněno 7. 03 2024 — GPF1.cz

Tým z Milton Keynes na začátku letošního roku vzbudil pozornost, když po dominantním tažení v loňské sezóně představil výrazně změněnou koncepci vozu. Red Bull vyhrál 21 z 22 závodů pořádaných v roce 2023 a jeho náskok před ostatními mu umožnil zaměřit se na vůz pro rok 2024 dříve než zbytek konkurence. Letošní vůz, který se vyznačuje agresivnějším přístupem k designu, zažil v Bahrajnu působivý debut, když Max Verstappen zvítězil o více než 22 sekund před týmovým kolegou Sergiem Perezem, který projel cílem na druhém místě. Navzdory působivým změnám na voze Newey popřel, že by vůz byl pro Red Bull rizikem.

Na otázku, zda je RB20 “krokem do neznáma”, Newey odpověděl: “Ne, vůbec ne. Základní architektura vozu je třetí generací evoluce toho, co začalo jako RB18. Kam jsme všechno přenesli – kromě chladičů, ty se změnily – ale kromě toho, uspořádání předního zavěšení, zadního zavěšení, převodovky, skříně atd. je to třetí evoluce RB18.”


Právě vyšlo nové číslo online magazínu KOLO na KOLO. Předplatné zde.

  • Nejhorší týmový manažer F1 historie
  • Začátek konce McLarenu
  • Hodnotíme šance týmů na letošní titul
  • Jaký je prezident FIA ve skutečnosti petrolhead
  • Co nového v pravidlech přináší letošní sezona
  • O předchůdci dnešního DRS

Vychází jako čtrnáctideník. Lze číst interaktivně online nebo stáhnout jako PDF. Prohledni si magazín číslo 03/2024:


Newey dodal, že ačkoli největší pozornost vzbudily viditelné změny na povrchu vozu, nemusí nutně stát za zlepšením času na kolo.

“Viditelné kousky – a ty samozřejmě vyvolaly poměrně velkou pozornost – sledujeme aerodynamické přínosy. Ale vizuální změna je mnohem větší než výkonnostní změna, kterou díky tomu získáte, a jsou tu i další, mnohem subtilnější kousky, kterých si lidé nevšimli a které jsou pravděpodobně zodpovědné za větší zisk.”

Jedinou loňskou porážku utrpěl Red Bull při Velké ceně Singapuru, během níž se po celý víkend snažil z vozu dostat výkon. Newey zdůraznil, že se tým zaměřil na to, aby zajistil konkurenceschopnost vozu na všech konfiguracích okruhů, aby se to neopakovalo.

“To je to, čeho jsme se snažili dosáhnout, a to je vůz, který je přiměřeně vhodný pro všechny okruhy,” řekl. “V loňském roce jsme měli menší výhodu na okruzích s maximálním přítlakem.  V Singapuru jsme se proslavili tím, že jsme tam udělali trochu zmatek, nedosáhli jsme toho, čeho jsme mohli dosáhnout – myslím, že jsme tam určitě mohli dosáhnout na stupně vítězů, kdybychom se trochu lépe sehráli.

Určitě je ale pravda, že právě na těchto okruzích máme pravděpodobně menší výhodu, ale pokud na nich nejedeme katastrofálně, tak to snad stačí.”