Vyprošťovací vůz na dráze? Jezdci kritizují ředitelství závodu

Velkou kritiku ze strany jezdců vyvolalo rozhodnutí ředitelství závodu vyslat na dráhu vyprošťovací vozidlo, zatímco piloti po ní stále kroužili. Nejvíce to „odnesl“ Pierre Gasly, který po zastávce u mechaniků doháněl startovní vole a odklízecí traktor minul takřka v plné rychlosti jen o pár metrů.

Štítky: Carlos Sainz Jules Bianchi Lando Norris Sergio Pérez Zveřejněno 9. 10 2022 — Lukáš Štěrovský

Přitom na stejném okruhu v Suzuce v roce 2014 havaroval Jules Bianchi, který pod dvojitou žlutou vlajkou ztratil kontrolu nad vozem a helmou trefil vyprošťovací jeřáb. Na následky zranění později zahynul.

„Nechceme si to ani připomínat,“ přiznal Alex Albon, který očekává, že jezdci podají dotaz na konání pořadatelů u Mezinárodní automobilové federace. „V této situaci to bylo opravdu nebezpečné. Myslím, že si to někteří ani neuvědomili.“

Podobného názoru je i Carlos Sainz. „Za safety carem jedeme pořád rychlostí až 150 km/h a nic nevidíme. Když jeden jezdec vyjede z dráhy a narazí do traktoru, může to být fatální. Pořád nevím, proč v těchto podmínkách takto riskujeme, když následně ředitelství závod zastavilo. K čemu to bylo?“ táže se Španěl.

O něco ostřejší názor prezentovali na sociálních sítích i Lando Norris a Sergio Pérez. „Jak se to ku*va mohlo stát? Před pár lety jsme kvůli podobné situaci přišli o lidský život. Tohle bylo nepřijatelné,“ rozčiloval se pilot McLarenu.

„Právě kvůli stejné chybě jsme přišli o Julese. Doufám, že to bylo naposledy, co jsem viděl na dráze vyprošťovací vozidlo,“ doplnil Mexičan.