Vítězové a poražení Grand Prix Eifelu
První závod na Nürburgringu od roku 2013 nabídl bezpochyby zajímavou podívanou. A i když situace na čele byla víceméně jasná, hlouběji v poli se odehrálo mnoho soubojů, které Grand Prix Eifelu pěkně okořenily.
Vítězové
Lewis Hamilton
Je už tak trochu zvykem, že Brit v této rubrice pravidelně okupuje právě kolonku vítězové. Nejinak tomu nemůže být ani po závodě na Nürburgringu. Hamilton sice v sobotu utrpěl porážku od kolegy Bottase a kvalifikační zaváhání nenapravil ani v těsném souboji po startu, přesto později Fina po jeho nevynucené chybce zdolal a pohodlně si dojel pro 91. vítězství, kterým vyrovnal rekord Michaela Schumachera.
Třešničkou na dortu pak bylo pro Brita obdržení právě helmy Michaela Schumachera z rukou jeho syna Micka. „Vlastně už jednu Michaelovu helmu mám. Bylo to v Abú Dhabi 2012, opravdu výjimečný moment. Šel jsem po závodě do motorhomu Mercedes, potkal Michaela a vyměnili jsme si helmy. Bylo opravdu výjimečné být s někým, s kým jsem u TV vyrůstal a kdo je takovou legendou. Tohle je u sportovců známka nejvyššího respektu.
https://www.instagram.com/p/CGNOSfdKsCH/
Rozhodně to v neděli nebylo jen další vítězství. Je těžké najít slova. Díky poctě od Michaelovy rodiny cítím neuvěřitelnou pokoru. Jeho syn je skvělý, nadějný talent a vážně ryzí člověk. Michael ho vychoval ve skvělého muže a vážně se těším, až se svými dvěma Michaelovými helmami, které teď budu mít ve svém malém obývacím pokoji, budu sledovat posun v Mickově kariéře,“ okomentoval Brit.
Daniel Ricciardo
Sám Renault uznává, že čistou rychlost potřebnou k bojům o stupně vítězů nemá, ale když se sejdou okolnosti a naskytne se šance, nemá problém být nejlepším týmem ze zbytku světa. Díky Danielovi Ricciardovi si tým připsal první stupně vítězů od návratu do šampionátu v roce 2016. Mrzet ho může jen vypadnutí Estebana Ocona pro technické potíže, který odstoupil z nadějně rozjetého závodu. Sám Francouz odhaduje, že měl tempo na pátou příčku. Renaultu se v boji o třetí místo s McLarenem a Racing Pointem hodí každý bod.
Romain Grosjean
Přestože start závodu nevyšel Grosjeanovi, který skončil i přes relativně slušnou rychlost Haas už v první části kvalifikace, dobře a Francouz jezdil až jako poslední, nakonec se díky safety caru a strategii vytáhl až na deváté místo a bral první letošní body. Grosjean se navíc v úvodu závodu musel vypořádat se sprškou štěrku od vozu Kimiho Räikkönena, který ho zasáhl do ukazováčku levé ruky.
„Bál jsem se, že je prst zlomený, ale je v pořádku. Pár kol to ale bolelo, nemohl jsem prst používat a podřazoval prostředníčkem,“ přiznal po závodě Francouz.
The moment of impact 💥
Despite some discomfort after gravel struck his hand on Lap 2, @RGrosjean brought it home in the points 🙌#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/bngdN3J1LB
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Nico Hülkenberg
Ještě v sobotu v 11 hodin seděl Němec na kávě s kamarádem v Kolíně nad Rýnem, hodinu jízdy od okruhu. O pár hodin později už závodil ve voze Racing Pointu v rámci kvalifikace, ve které zajel pouhá čtyři měřená kola a startoval z posledního místa. Přesto v neděli dojel na osmém místě a připsal si tak body!
„Hodně se toho stalo, odstoupení vozů, což nám pomohlo, ale s výkonem jsem spokojený a celý tým si zaslouží uznání,“ okomentoval své počínání Hülkenberg. Na sociálních sítích pak popsal GP Eifelu trefným: „Co tohle bylo sakra za víkend?!“
Elektrický Taycan je nejprodávanějším vozem Porsche, drtí i Panameru
Nürburgring
Kdepak, klasické tratě prostě nabízejí úplně jiný požitek než většina moderních okruhů. Nejinak tomu bylo i v rámci GP Eifelu. Nürburgring navíc přinesl s ohledem na roční dobu deštivé počasí a nízké teploty, kvůli čemuž odpadly páteční tréninky a v závodě trpěla technika i jezdci. Nečekané podmínky ale představovaly novou výzvu, se kterou se závodníci a týmy nakonec popasovali a divákům navíc nabídli nadstandardní podívanou. Takže… proč vlastně ne?
Poražení
Kimi Räikkönen
Rekordní 323. start si v neděli připsal Iceman Kimi Räikkönen. Jinak ale moc důvodů k oslavám neměl: v úvodu závodu při souboji s Georgem Russellem uklouzl, trefil williams a poničil si přední křídlo, se kterým odjel zbytek závodu. Desetisekundová penalizace byla pomyslnou třešničkou na dortu, nikoliv v dobrém slova smyslu. „Nebylo moc, co bych s tím mohl udělat. Zablokoval jsem zadní kola a uklouzl jsem,“ krčil Fin rameny při rozhovoru s novináři. Dvanácté místo určitě nepotěší, zejména s ohledem na desátou příčku kolegy Giovinazziho.
https://www.instagram.com/p/CGNCUZ1K-EU/
Sebastian Vettel
Nebýt návratu Hülkenberga, byl by Vettel jediným Němcem, který by na domácí dráze závodil. No, závodil… smyk v úvodu při pokusu o předjetí a následné přezutí na nejtvrdší sadu, na které pilot Ferrari stejně nevydržel do konce, žádnou velkou hitparádou nebyly. Hlavně s přihlédnutím k výsledku Leclerka (sedmé místo oproti Vettelově jedenácté pozici); avšak nutno podotknout, že Monačan měl na rozdíl od svého kolegy k dispozici drobná vylepšení vozu.
„Největší obtíž bylo předjíždět ostatní. Myslím, že jsme byli o něco rychlejší, ale není to první závod, kde jsme se za někým zasekli. Je škoda, že jsme nebodovali,“ okomentoval Vettel.
LAP 11/60
Seb half-spins at the first corner, and duly comes in to pit#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/7flu4vN9q9
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Alex Albon
Skoro to vypadá, jako by stupně vítězů z Mugella byly světlou výjimkou v Albonově jinak hrozivé sezoně. Na Nürburgringu se opět nepředvedl v dobrém světle: několikrát probrzdil a poničil si pneumatiky, v souboji s Kvjatem Rusovi nechtěně urval přední křídlo. Odstoupení kvůli chladiči, který prorazil jeden z úlomků, bylo dovršením dalšího nepovedeného dne.
Valtteri Bottas
Fin se snaží, co mu síly stačí, na kolegu Hamiltona to ale pořád nestačí. Když už ho porazí v kvalifikaci a v souboji po startu udrží první místo, přece jen přijde nevynucená chyba a ztráta pozice právě ve prospěch Brita. Samo sebou, že za selhání pohonné jednotky Bottas nemůže, ale jak sám přiznal: „V boji o titul mi teď pomůže už asi jen zázrak…“
Lando Norris
V případě mladého Brita ve službách McLarenu by se spíše než poražený hodilo slovo smolař. Norris bojoval za hranicí první trojky, když došlo k závadě na rekuperačních systémech jeho pohonné jednotky Renault. Lando se ale nevzdal a s vozem se pral, co mu síly stačily, na výjezdu z každé zatáčky přenastavoval motor tak, aby dojel až do cíle… jenže v závěru mu auto vypovědělo službu úplně a místo bodů Landovy zůstaly – nikoliv jeho vinou – jen oči pro pláč.
https://www.instagram.com/p/CGNIS2jK66U/