Hülkenbergův návrat číslo dva: Z posezení nad kávou do kvalifikace GP Eifelu

Kvalifikaci na Nürburgringu vyhrál Valtteri Bottas, o něco zajímavější příběh je ale k nalezení na chvostu startovního pole. Do formule 1 se totiž vrátil Nico Hülkenberg – letos už podruhé! Okolnosti jeho návratu byly nyní avšak o dost dramatičtější než při premiérovém comebacku na Silverstone…

Štítky: GP Eifelu kvalifikace Nico Hülkenberg Zveřejněno 10. 10 2020 — Lukáš Štěrovský

Hülkenberg byl povolán týmem Racing Point až v sobotu dopoledne poté, co se Lance Stroll necítil dobře. Němec se na domácí okruh dostavil urychleně, do třetího tréninku ale naskočit nestihl. Nakonec se objevil až v kvalifikaci, kde po nulové přípravě obsadil logicky poslední místo, byť se ztrátou pouhých dvou desetin na Latifiho a Räikkönena.

„Bylo to ještě divočejší a bláznivější než posledně,“ prohlásil o svém druhém návratu Hükenberg. „Byl jsem v Kolíně nad Rýnem, což je zhruba hodinu jízdy od okruhu. Tam jsem se beztak chystal jet, měl jsem v neděli dělat nějakou práci pro televizi.

Seděl jsem s kamarádem na kafi, když mi v 11 hodin najednou zavolal šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer a říkal: ‚Rychle, potřebujeme tě‘. A tak jsem sedl do auta a přijel. Zbytek je už historie. Je to druhý návrat v mžiku.

V čem spočívá hrdinství Hülkenbergova neuskutečněného návratu

Samozřejmě jsem se cítil úplně jinak než na Silverstone, je to zcela odlišný okruh. Také auto se vyvinulo, je na něm několik technických novinek, které dávají jezdci zcela jiný pocit. Takže jsem se musel trochu přizpůsobit, což ve čtyřech rychlých kolech samozřejmě není snadné. Ale celkově jsem spokojený s prací, jakou jsme odvedli. Neděle bude i tak těžká, bude to pekelná výzva. Ale uděláme, co umíme. Mám samozřejmě zkušenosti a čtyři kola, ze kterých mohu čerpat. Prostě půjdu závodit a uvidíme, co z toho bude,“ má jasno Nico Hülkenberg.

Kvalifikaci s relativně velkým náskokem na kolegu Hamiltona ovládl Valtteri Bottas, který sobotní vítězství okomentoval jako „přesně to, co potřeboval“. Druhý skončil Lewis Hamilton. Brit přiznal, že v prostřední části, která u první desítky definuje směs, na které odstartuje, chtěl nasadit středí sadu pneumatik, ale Mercedes mu jeho úmysl rozmluvil a Hamilton odstartuje na měkké jako všichni ostatní. Třetí Max Verstappen neskrýval rozčarování ze svého umístění a postěžoval si na nedotáčivost vozu, která prý nesedí jeho jezdeckému stylu.

Výsledky kvalifikace na GP Eifelu:

Poř. Pilot Tým/Motor Čas Odstup
1 Valtteri Bottas Mercedes 1’25.269
2 Lewis Hamilton Mercedes 1’25.525 0.256
3 Max Verstappen Red Bull/Honda 1’25.562 0.293
4 Charles Leclerc Ferrari 1’26.035 0.766
5 Alexander Albon Red Bull/Honda 1’26.047 0.778
6 Daniel Ricciardo Renault 1’26.223 0.954
7 Esteban Ocon Renault 1’26.242 0.973
8 Lando Norris McLaren/Renault 1’26.458 1.189
9 Sergio Pérez Racing Point/Mercedes 1’26.704 1.435
10 Carlos Sainz Jr. McLaren/Renault 1’26.709 1.440
11 Sebastian Vettel Ferrari 1’26.738 1.348
12 Pierre Gasly AlphaTauri/Honda 1’26.776 1.386
13 Daniil Kvjat AlphaTauri/Honda 1’26.848 1.458
14 A. Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 1’26.936 1.546
15 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1’27.125 1.735
16 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1’27.552 1.233
17 George Russell Williams/Mercedes 1’27.564 1.245
18 Nicholas Latifi Williams/Mercedes 1’27.812 1.493
19 Kimi Räikkönen Alfa Romeo/Ferrari 1’27.817 1.498
20 Nico Hülkenberg Racing Point/Mercedes 1’28.021 1.702