Virtuální safety car jde ošálit

Sebastian Vettel zkritizoval funkci virtuálního safety caru poté, co spadl až na čtvrté místo za Maxe Verstappena během GP Španělska. Podle pilota Ferrari je systém zneužitelný. Ředitel závodů Charlie Whiting ale nemá ponětí, o čem Vettel hovoří.

1 Štítky: FIA Pravidla Sebastian Vettel Virtuální safety car Zveřejněno 13. 05 2018 — GPF1.cz

“Myslím, že všichni vědí, že existuje cesta, jak být v režimu virtuálního safety caru rychlejší,” naznačil tajemně Sebeastian Vettel.

Pokud je vyhlášen režim virtuálního safety caru, jezdci musí dodržovat určitou rychlost. Jsou upozornění informací na volantu, jestli rychlost dodržují nebo ne. Údaje jsou určeny tak, že se vezme čas rychlého kola a software řídicí jednotky, která je všem týmům dodávána standardně od jediného dodavatele, namapuje kolo, které je o 30 % pomalejší. Rozdíl je pak měřen každých 50 metrů délky kola.

Každých 50 metrů dostane pilot signál, jestli je v limitu nebo pod ním.

“Mohou jet rychleji, než je referenční čas, ale alespoň jednou v každém úseku dráhy mezi stanovišti traťových komisařů musí limit splnit,” vysvětlil Charlie Whiting. Sebastian Vettel je ale přesvědčen, že systém VSC jde trochu ošálit a získat na rychlosti dodržováním výše popsaného principu rychlostí, ale zkrácením rozestupu na piloty před sebou volbou odlišné jízdní stopy.

“Měli bychom mít systém, který tuto slabinu nemá. Protože tenhle nás nutí používat směšné trajektorie. Dělají to všichni, a nemyslím, že by to bylo nějaké tajemství,” vyprávěl rozhořčeně Vettel.

Charlie Whiting ale Vettelova tvrzení o možnosti obejít VSC odmítá.

“Upřímně nevím, o čem [Vettel] hovoří,” prohlásil Whiting. “Jelikož jsou jezdci kontrolováni každých 50 metrů, i kdyby používali jinou trajektorii, tak výhoda získaná tímto způsobem je absolutně minimální. Možná asi tuším, co má na mysli, ale optimální trajektorií je závodní stopa.”

Diskuse k článku

Napsat komentář