Velkolepé motorhomy se stávají přežitkem, McLaren začal zmenšovat

Ikonický motorhome McLarenu se do paddocku ve své původní podobě nevrátí, tým pracuje na zmenšení. Novou podobiznu motorhomu bychom měli vidět v průběhu letošní sezony.

Štítky: McLaren Zveřejněno 16. 04 2021 — Vašek Štěpánek

Třípatrová budova McLarenu je středobodem celého paddocku F1 od doby, co jí tým uvedl v činnost v roce 2007. Na přední straně měla budova 13,5 metru a byla pokryta skleněnými solárními panely. Mimo to, zahrnuje budova i kuchyně, stravovací prostory, konferenční místnosti, prostor pro piloty a kanceláře s marketingovým a mediálním personálem.

V rámci přechodu formule 1 na udržitelnou budoucnost sportu se do centra pozornosti dostala přeprava často obřích motorhomů po celé Evropě. McLaren je jedním z týmů, který se snaží snížit uhlíkový dopad na Zemi, a proto se rozhodl ke zmenšení svého sídla.

Nový motorhome ponese nový název (v současnosti se budova nazývá Brand Center) a poprvé se objeví při příležitosti GP Monaka. Na přepravu bude stačit pouhých osm nákladních vozidel, nikoliv sedmnáct, které vyžaduje nynější sídlo.

Šéf McLarenu Andreas Seidl uvedl, že za rozhodnutím zmenšit motorhome týmu byl nátlak ze strany F1, aby se sport stal udržitelnějším pro životní prostředí a také příprava týmu na novou ‚udržitelnou‘ éru v F1.

„Nechci zacházet do detailů, ale udržitelnost je jasný cíl, kterého chceme v týmu dosáhnout. V McLarenu se budeme snažit o přípravu na novou éru sportu, která se bude snažit udělat sport ekologičtějším. Změna našeho sídla je prvním krokem na cestě k udržitelnému závodění,“ vysvětlil Seidl.

Do Monaka bude tým z Wokingu pracovat s řešením, které se prvně objevilo během GP Emilia Romagna. Změna motorhomů přichází z důvodu, aby týmy upustily od svých extravagantních a obřích obytných budov, které nejsou udržitelné a které se staly normou moderní F1.

Minulý rok sportovní ředitel F1 Ross Brawn uvedl, že formule 1 nepotřebuje mít obrovské paláce, které přepravuje další velké množství nákladních automobilů. Brawn by raději uvítal menší počet nákladních vozidel, ve kterých by bylo vše pohromadě.

Vedení McLarenu tuto myšlenku podporuje. „Pokud bude tento návrh na stole, podpoříme jej. Minulý rok nám díky koronaviru ukázal, že jsme schopni pracovat i po menších skupinách a v malých oddělených buňkách. Nepotřebovali jsme obrovské motorhomy,“ uzavřel téma Seidl.