Tsunoda má velký cíl: Chci přestat do rádia tolik nadávat

Yuki Tsunoda na sebe upozornil hned v úvodní Grand Prix v Bahrajnu, kde předvedl několik skvělých manévrů a dojel si pro první dva body za deváté místo. Od té doby na sebe pilot AlphaTauri ale upozorňuje spíše agresivními týmovými rádii, a přesně to chce do dalších závodů japonský mladíček zlepšit.

Štítky: Alpha Tauri Yuki Tsunoda Zveřejněno 1. 06 2021 — Vašek Štěpánek

V Bahrajnu si Tsunoda stěžoval na provoz a vtipkoval, že být klidný je jeho největší slabina, v Imole nazval tehdejší situaci na závodní trati ‚dopravním rájem‘ a ve Španělsku dostal Japonec po velkém množství vulgárních výrazů pokyn od svého inženýra, aby se uklidnil.

Nováček letošní sezony si je sám vědom svých nedostatků a uvedl, že jeho komunikace s týmem přes rádio je kamenem úrazu. Zvláště po svém emocionálním ‚výbuchu‘ v průběhu velké ceny Španělska, se mladý Japonec snaží své účinkování vylepšit.

„Ovládání sebe sama je pro mě nyní hlavním tématem. Zvlášť v Barceloně jsem byl úplně mimo kontrolu. Nevím, proč to tak je, ale ve Španělsku jsem zapnul rádio a začal na všechny křičet, měl jsem potřebu to dostat ven.

Není to v pořádku a vím, že je to rozhodně má slabá stránka. Rádiová komunikace je něco, na čem nyní skutečně pracuji, musím ji zlepšit. Nějaké věci se od Barcelony pomalu zlepšují a myslím, že to může být ještě lepší,“ svěřil se Tsunoda.

Audi představuje sestavu na elektrický Dakar: Ekström, Peterhansel a Sainz

Tsunodovi údajně nejvíce vadí komunikace, kterou vede s inženýrem během zahřívacího a rychlého kola v kvalifikaci. Je to docela běžné, v současném startovním poli je takových pilotů několik, nejznámějším z nich je Kimi Räikkönen.

„Nechápu, proč musím v zahřívacím kole dělat tolik věcí. Mám mnohem radši, když si mohu toto kolo projet podle sebe, přirozeně. Myslím, že to frustruje i další piloty. Není to pouze má záležitost.“

Pilot AlphaTauri ještě dodal, že nepochybuje o důležitosti rádiové komunikace mezi závodníkem a jeho inženýrem, a to pro obě strany.

„Myslím, že rádiová komunikace je ve formuli 1 tou nejdůležitější věcí. Nemá smysl do rádia křičet, a pokud chcete poradit, stačí to říct v klidu a tým vás vždy podrží. Když člověk ale křičí a je vulgární, tak tým nemůže prakticky nic dělat,“ zamýšlí se Tsunoda.